۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۱۰۱
با حضور آیت الله شبستری:

همایش آمران به معروف در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش استانی آمران به معروف و ناهیان از منکر و حافظان کیان نظام اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.
همايش آمران به معروف تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر و حافظان کیان نظام اسلامی، پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.

 

سردار غلام عسکر کریمیان، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در این همایش با بیان این‌که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای وظیفه نظارتی بر انجام فریضه امر به معروف است، اظهار داشت: از جمله نهاد هایی که انتظار می رود عملکرد مطلوبی داشته باشد ادارات است.


وی با تمجید از تصویب قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: این قانون از مسائلی بود که جای خالی آن احساس می شد و بعد از گذشت زمان در مجلس تصویب شد و این امر جای تقدیر و تشکر دارد.


جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی و معاون ستاد احیای امر به معروف استان نیز با اشاره به قانون حیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت:  منکر هر امری است که خلاف شرع و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.


وی امر به معروف را دعوت و دیگران به انجام فریضه واجب و یا ترک حرام دانست و ادامه داد: وظیفه قلبی، لسانی و نوشتاری امر به معروف بر عهده مردم و دولت است، اما مرتبه عملی آن تنها بر عده دولت طبق قاونین مصوب در این حوزه است.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دین‌داری و تدین در استان آذربایجان شرقی، ابراز داشت: از موارد منکر را می‌توان مسأله اعتیاد در جامعه دانست که باید این مورد در استان به سمت کمرنگ شدن برود، اعتیاد خانمان سوز دامن جوانان را می‌گیرد.


جبارزاده ایجاد امنیت در استان را حاصل زحمات بخش‌های مختلف انتظامی و امنیتی دانست و یادآور شد: جمع‌آوری معتادان متجاهر موجب شده تا در زمینه کاهش سرقت‌ها تا 60 درصد موفق باشیم و چهره شهرها و استان‌ها نیز زیباتر شود، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس‌جمهور را در استان مورد توجه قرار داده‌ایم.


جبارزاده با اشاره به قوانین امر به معروف و نهی از منکر گفت: قانون حمایت از امران به معروف و نهی از منکر مبنای عمل ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا این قانون را اجرایی کنیم.


وی با بیان اینکه توجه به عزاداری‌ها و سوگواری‌ها باید به سمت شناخت قیام و راه حضرت سید الشهدا منجر شود، گفت: اگر بتوانیم هدف قیام عاشورا و بار علمی و تاریخی آن را منعکس کنیم مورد رضایت حضرت اباعبدالله حسین (ع) قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از آمران ممتاز ادارات و سازمان ها و مسؤولان فعال این عرصه تجلیل به عمل آمد./854/203/ب2

ارسال نظرات