۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۱۴۷
استاد حوزه علمیه جیرفت:

مسؤولان و دولتمردان به فکر تصحیح و اصلاح قانون جمعیت باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه جیرفت با بحرانی خواندن مسأله جمعیت، گفت: سیاست غلط و مشکوکی که در سال‌های گذشته مسؤولان و دولتمردان اجرا کردند علت اصلی این معضل آماری است و هر چه زودتر باید قوانین در این بحث مورد اصلاح و تجدید قرار گیرد.
کاهش جمعيت
حجت الاسلام محمد شهریاری، استاد حوزه علمیه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به نقش پدر و مادر در تربیت اولاد صالح، گفت: یکى از نیازهاى اساسى والدین در امر تربیت و پرورش اخلاقى کودکان، برقرارى ارتباط سالم با آن‏ها است و پدر و مادر بخاطر جایگاه مهم خویش، نقش مؤثری در تربیت دینی کودکان خود دارند.
 
وی افزود: ارتباط صحیح بین پدر و مادر و روابط سالم آنان با کودکان، نخستین و مهم‏ترین زمینه رشد و پرورش اخلاقى نونهالان است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ملاک ارزیابی تربیت فرزندان صالح، اظهار داشت: بهترین ملاک و معیارى که براساس آن مى‏توان تربیت و کیفیت پرورش اخلاقى کودکان را ارزیابى کرد، همان شبکه ارتباطى اعضاى خانواده با یکدیگر است که باید به آن توجه شود.
 
وی با اشاره به سند این مسأله، تصریح کرد: به همین اعتبار خانواده را امروزه به «سیستم‏ارتباطى» تعریف مى‏کنند که سلامت جامعه، بازتابى از سلامتى سیستم ارتباطى خانواده است؛ زیرا جامعه سالم، بدون روابط سالم درون خانواده‏ها امکان‏پذیر نیست.
 
این استاد حوزه علمیه با بحرانی خواندن مسأله جمعیت، تأکید کرد: سیاست غلط و مشکوکی که در سال‌های گذشته مسؤولان و دولتمردان اجرا کردند علت اصلی این معضل آماری است و هر چه زودتر باید قوانین در این بحث مورد اصلاح و تجدید قرار گیرند.
 
وی افزود: برخی از بزرگان کشور شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر و مانند این سخن را از طریق رسانه ها، نشریات و... فرهنگ سازی کردند و به تدریج این تفکر به یک ایده‌ال زندگی و فرهنگ تبدیل شد و اکنون نیاز به زمان دارد تا این شعار از ذهن مردم پاک شود.
 
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به مهم‌ترین معضل و مشکل خانواده‌های ایرانی، تصریح کرد: بزرگ‌ترین معضل خانواده‌های ایرانی اختلال در سیستم معنایی خانواده است که منشأ بسیاری از مشکلات مانند طلاق، کاهش نرخ ازدواج و خشونت علیه زنان و فرزندان است.
 
وی به بیان ریشه این مشکل پرداخت و گفت: ریشه این مسأله به فرهنگ خانواده برمی‌گردد که در اثر تهاجم فرهنگی و ضعف تعالیم دینی تمایل به غرب پیدا کرده است.
 
استاد حوزه علمیه جیرفت با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان، ابراز کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر اغلب خانواده‌ها دچار بی‌کانونی شده‌اند و معلوم نیست که چه کسانی با چه موقعیتی و با چه اهدافی تعیین‌کننده مسائل خانواده‌ها هستند.
 
حجت الاسلام شهریاری در پایان با اشاره به مشکلات خانواده های ایرانی، گفت: مسائل زیادی مانند تغییر بافت خانواده و دخالت نهاد‌های دیگر اجتماعی و شرایط بیرونی، خانواده‌ها را محل مناقشات، منازعات و چالش‌های فردی و اجتماعی قرار داده‌ است و باید نسبت به این موضوع، حرکت اساسی صورت گیرد/9704/302/ب2
ارسال نظرات