۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۱۹۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

شناخت و معرفت نسبت به امام حسین مقدمه محبت و تبعیت از اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) مقدمه محبت و تبعیت از حضرت سیدالشهدا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام سالاري مکي - ديدار با طلاب حوزه علميه الزهرا بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد، با اشاره به فعالیت های فرهنگی و مذهبی نهاد حوزه های علمیه استان در مناسبت های مختلف، اظهار کرد: به فضل الهی و به برکت عنایت بزرگان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی، دو سال است که حوزه علمیه استان به موضوع غدیرشناسی و انتقال پیام غدیر ورود مناسبی داشته است.

 

وی با یادآوری برگزاری سینمایش غدیر از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه و ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی در سال جاری، افزود: در غدیر امسال در برنامه هنری و فرهنگی سینمایش غدیر که به مدت هشت شب برگزار شد، بیش از 17 هزار مخاطب حضور داشتند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اما اگر در همین برنامه افزون بر مدیریت و برگزاری، از نظر محتوایی نیز از از سوی حوزه علمیه انجام می شد، نتیجه کار بسیار بهتر و مطمئن تر می شد.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی غدیر کشور برنامه سال قبل و امسال سینماش غدیر در خراسان شمالی را از برنامه های شاخص این بنیاد معرفی کرده است، بر ورود بیشتر طلاب حوزه های علمیه به مسائل هنری و فرهنگی تأکید کرد.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر خواهران طلبه نیز به لحاظ هنری و نرم افزاری به این ورود کنند بدون شک فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی که «اینجا مرکز استعداد است» محقق می شود چرا که این توصیف از سوی رهبری تنها یک تعارف نبود و این استعداد در مؤفقیت هایی که مدارس علمیه برادران و خواهران استان خراسان شمالی در سطح استان های سه گانه خراسان کسب کرده اند، به روشنی دیده می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به ماه محرم، ایام شهادت امام حسین(ع) را تسلیت گفت و افزود: بحث انقلاب اخلاقی حضرت سیدالشهدا(ع) موضوعی است که امروز جامعه ما به آن نیاز ویژه ای دارد.

 

وی با بیان اینکه اسارت مردم در برخی نگرانی های اخلاقی و به ویژه فضای مجازی قابل تأمل است، اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) قبل از این که برای اعتراض به حکومت خروج کرده باشد برای اصلاح برخی اخلاقیات و رفتارها که بین مردم سطحی شده بود، قیام کرد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اگر قرار است ما پیام رسان عاشورا باشیم بهتر است در مسائل اخلاقی زندگی امام حسین(ع) را مطالعه کنیم و نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) معرفت و شناخت کسب کنیم.

 

به گفته مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) مقدمه محبت و تبعیت از حضرت سیدالشهدا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات