۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۶۳۳۱
آیت الله شبستری:

گفتمان انقلاب در جهان گسترده شده است/ دشمن از تحریم اقتصادی به جایی نرسید

خبرگزاری رساـ امام جمعه تبریز با اشاره به گسترش فرهنگ دینی و تمایل به ارزش های اسلامی در جهان، گفت: از نتایج انقلاب اسلامی گسترش ارزش های دینی بود، از این رو دشمن انقلاب را نشانه رفته است.
ديدار دانشگاه پيام نور با آيت الله شبستري ديدار دانشگاه پيام نور با آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی،در دیدار با مسؤولان دانشگاه پیام نور، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دارای سبقه‌ فرهنگی است، اظهار داشت: بعد از انقلاب در حوزه فرهنگی تحولات فراوانی ایجاد شده است.


وی افزود: دستورات اربابان خارجی قبل از انقلاب به این تعلق گرفته بود تا در کشور بد حجابی و ناهنجاری های اخلاقی ترویج پیدا کند، امام بعد از انقلاب بساط بی بند و باری های اجتماعی برچیده شد و اخلاق و ارزش های دینی در جامعه جای گرفت.


نمایندخ مردم در خبرگان رهبری تأکید کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که ثبات و اقتدار ملت در گرو باورها و اعتقادات مردم است، از این رو دشمنان زمانی که از تهاجم نظامی و اقتصادی به نتیجه‌ای نرسیدند در تلاش هستند از طریق تهاجم فرهنگی کشور را به آندلس مبدل کنند.


وی با اشاره به این‌که اندلس اسلامی کشوری متمدن و پیشرفته اسلامی بود، اذعان داشت: دشمن با تهاجم فرهنگی و ترویج ناهنجاری های اخلاقی و در نتیجه تضعیف ایمان جوانان توانستند در یک تهاجم به اندلس تسلط پیداکنند.


امام جمعه تبریز هدف تهاجم فرهنگی دشمن را بیشتر جوانان دانست و تصریح کرد: جوان در برابر این تهاجم متأثرتر است، آثار این تهاجم به وضوح قابل مشاهده است، این مسأله در میان دانشجویان دانشگاه ها قابل مشاهده است.


وی با تأکید بر گسترش برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها، ابراز داشت: در کنار کلاس های عقیدتی، برپایی نماز و مراسمات مذهبی لازم است همایش هایی نیز در دانشگاه ها برگزار شود، همایش ها می تواند تا میزان قابل توجهی با وجود مقالات ارزشمند مؤثر باشد.


آیت الله شبستری، نماز را عامل ترقی روحی و اخلاق عنوان و تصریح کرد: نماز، امر به معروف ونهی از منکر می تواند عامل ترویج حجاب و عفاف در دانشگاه ها شود، امروز عرصه جنگ نرم در حوزه های فرهنگ دینی و ارزش های اخلاق است.


وی عفاف و حجاب را در رأس مسائل ارزشی دانست و خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف نماد اسلامیت و تدین یک کشور و حکومت است، مردم ترکیه امروز در مسیر گرایش به دین و مذهب هستند، ترکیه امروز از نظر حجاب پیشرفت و در مسائل عبادی پرجمعیت است، مردم ترکیه به کنار از حکومت حامی داعش آن، به مذهب و دین در کنار تهاجم فرهنگی گرایش بیشتری دارند.


رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به گسترش گفتمان انقلابی و دین مبین اسلام در میان ملت های دنیا؛ خصوصا غرب، تصریح کرد: این مسأله نشان از پیشرفت اسلام در جهان و احتزاز پرچم توحید است.


وی افزود: دشمن ترویج فرهنگ و ارزش های دینی در جهان را از نتایج انقلاب اسلامی ایران می داند، از این رو دشمن سرمایه خود را بیشتر در تضعیف کشور و انقلاب قرار داده است و از همه بالاتر دانشجویان و نسل جوان کشور را نشانه رفته است./854/
پ202/ش

ارسال نظرات