۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۶۶۳۳
استاد حوزه علمیه:

آل سعود روی بنی‌امیه را سفید کرده ‌است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که در زمان جاهلیت حرمت ماه‌های حرام را نگه می‌داشتند، اما آل سعود حرمت این ماه‌ها را نگه نداشته و به کشورهای اسلامی حمله می‌کند، گفت: آل سعود روی بنی‌امیه را سفید کرده است، چراکه یزید ادعای خادم الحرمینی نداشت.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام متمسکی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مسجد الحرام تعلق به تمام مسلمانان دارد، گفت: حتی در زمان جاهلیت هم حرمت ماه‌های حرام را نگه می‌داشتند ولی سعودی‌‌ها با کمال بی‌شرمی در ماه های حرام به کشورهای اسلامی حمله کردند و روی بنی امیه را سفید کردند زیرا یزید دیگر ادعای خادم الحرمین را نداشت.

 

وی با اشاره به این روایت از امام رضا(ع) که فرمودند ماه محرم که می‌شد کسی خنده بر لبان پدرم نمی‌دید، افزود: سابقه نداشته که اسلام آب را بر کفار ببندند و در خیبر با این که مسلمانان در پشت قلعه خیبر زمین گیر شده بودند اما آب را بر روی یهودیان نبستند ولی کسانی که با هزاران نامه از امام حسین(ع) دعوت کردند از امروز آب را بر اباعبد الله(ع) بستند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شعار امام حسین(ع) از اول تا آخر هیهات من الذله بود و حتی برای آب دادن به اطفال هم در مقابل دشمن تسلیم نشد و التماس نکرد و این که حضرت علی اصغر(ع) را بر روی دست گرفت برای افشاگری بود تا ماهیت آنها را بر ملا کند.

 

وی بابیان این که اسلام هیچ وقت در جنگ پیش قدم نبوده است، گفت: برخی از یاران اباعبدالله به حضرت پیشنهاد جنگ دادند تا دشمن نتواند قوای خود را ساماندهی کند اما امام حسین(ع) نپذیرفتند و گفتند من نمی‌خواهم آغاز کننده جنگ باشم و پیامبر(ص) هم وقتی لشکر را برای جنگ اعزام می‌کرد آنها را توجیه می‌کرد که درختان را قطع نکنند و آب را بر دشمن نبندند و دیگر این که قبل از جنگ با دشمنان صحبت کنند و آنها را نصیحت کنند و اگر قبول نکردند با آنها بجنگند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که برخی شبهه می‌کنند که اسلام با زور شمشیر منتشر شده است، گفت: تمام جنگ‌های اسلام دفاعی بوده و این که الان در بیشتر کشورها از جمله آمریکا مسلمان وجود دارد خود دلیل بر تهمت بودن این ادعا است زیرا کسی مجبور به قبول اسلام نیست و مردم بنا بر فطرت خود مسلمان می‌شوند.

 

وی هدف داعش را بدبین کردن مردم دنیا نسبت به اسلام دانست و اظهار داشت: آنها با مظاهر اسلامی به این جنایات دست می‌زنند و این چیز تازه‌ای نیست و از قدیم هم این گونه تهاجم ها به اسلام بوده است./843/پ202/ی

ارسال نظرات