۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۶۵۵
خبرگان بصیر(24)

تقوا و ولایتمداری از شاخصه‌های مهم نمایندگان مجلس خبرگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دورود علم، تقوا و ولایتمداری را از شاخصه های مهم نمایندگان مجلس خبرگان بیان کرد و گفت: این شاخصه ها در حفظ اقتدار مجلس نقش بسزایی دارند.
مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام رضا حقیان، امام جمعه دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که مجلس خبرگان رهبری از نهادهای دموکراسی و مردم داری است، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری از نهادهای قانون اساسی بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به این که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری وظایف مهمی برعهده دارند و هرکسی نمی تواند این مسؤولیت را بپذیرد، عنوان داشت: نمایندگان مجلس خبرگان باید دارای ویژگی های شاخصی بوده، مورد اعتماد و رأی مردم باشند.

 

وی علم، تقوا، شجاعت و ولایت مداری را از مهم ترین شاخصه های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بیان کرد و اظهار داشت: شاخصه ها و ویژگی های نمایندگان مجلس در حفظ اقتدار این نهاد مژثر است.

 

امام جمعه شهرستان دورود تصریح کرد: محکم بودن جایگاه مجلس خبرگان رهبری موجب می شود پشتوانه نظام جمهوری اسلامی قوی تر شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که مردم نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند، ادامه داد: این حضور مردم در انتخابات مظهر دمکراسی واقعی است.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان این که در برگزاری انتخابات هر نهادی وظیفه مهمی بر عهده دارد، نقش شورای نگهبان در این زمینه بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان در هر جایی می تواند اعمال قدرت کند، گفت: در جریان انتخابات با با نظارت دقیق برگزاری انتخابات را رصد کند.

 

امام جمعه دورود با بیان این که در جریان انتخابات برخی افراد ناآگاه به دنبال ایجاد درگیری و به هم زدن آرامش عمومی هستند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با هوشیاری دقیق در جریان انتخابات باید زمینه نفوذ این افراد را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام حقیان نقش مردم را نیز در برگزاری انتخاباتی سالم بسیار مهم دانست و اظهار داشت: حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در پای صندوق های رأی امری مهم و قابل توجه است.

 

وی با یادآوری به جریان فتنه 88 عنوان داشت: دشمن در عرصه های گوناگون به دنبال نفوذ است و باید بدانیم آگاه بودن و آگاه سازی مردم بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است./9459/302/ب1

ارسال نظرات