۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۰۵۸
حجت‌الاسلام پناهیان:

روزی شاهد تواضع جهان در برابر حق و حقیقت خواهیم بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌‌که ارتباطات و اطلاع‌رسانی در آینده در خدمت تمدن مهدوی خواهد بود، گفت: روزی شاهد خواهیم بود که جهان به حق و حقیقت تواضع خواهد کرد اما بشریت باید در این زمینه هزینه کند
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تمدن غرب از سه جهت به تمدن مهدوی کمک خواهد کرد.

 

وی با اشاره به یکی از موارد این زمینه‌سازی افزود: یکی شعارهایی است که تمدن غرب می‌دهد اما در اجرایی و عملی کردن آن موفق نمی‌شود در حالیکه اگر به دین برگشت کنند این شعارها بهتر محقق می‌شود.

 

خرابکاری‌های غرب بشریت را به ستوه آورده است

این استاد حوره علمیه با اشاره به علت دیگر این زمینه‌سازی عنوان کرد: علت دیگر زمینه‌سازی برای تمدن مهدوی از سوی غرب خرابکاری‌هایی است که آنها در حیات بشر انجام داده و به این طریق انسان‌ها را به ستوه آوردند، این اقدامات نظیر از بین بردن خانواده تا ظلم به ملت‌ها و حق‌خوری‌های سازماندهی شده یا جنایات دیگر بر کسی پوشیده نیست.

 

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: اصالت ندادن و ضدیت با معنویت در غرب کاری کرده که عطش عجیبی نسبت به آن پدید آورده به گونه‌ای است که برخی حاضر نیستند که حتی محسات تمدن غرب را ببینند و می‌خواهند به هر طریق ممکن از این تمدن خلاص شوند.

 

گروه‌های‌ داعش ضدیت با غرب را در امت اسلامی تشدید کرد

وی افزود: امروز پدیده داعش خیلی عمیق است، غرب سال‌ها با کار روی امت اسلامی تلاش کرد که آنها  غرب‌زده شوند اما نه تنها بخشی از امت اسلامی این غرب‌زدگی را نپذیرفتند بلکه با این کار خود ضدیت با غرب را در امت اسلامی تشدید کردند.

 

این محقق و پژوهشگر دینی در ادامه گفت: امروز دلزدگی از تمدن غرب تب بالایی دارد، زیرا مظاهر غیرانسانی فراوان بسیاری را خسته کرده است به گونه‌ای که دیگر نمی‌توانند جوانان را با هرزگی جذب کنند، بنابراین تلاش می‌کنند جوانان غرب را به معنویت‌های بدون شریعت الهی دعوت کنند.

 

وی بیان داشت: آنها گروه‌های داعش را به نام حکومت اسلامی درست می‌کنند از بسیاری از جوانان در دنیا می‌خواهند که تحت بیرق حکومت معنوی الله قرار گیرند امروز داعش نمونه برجسته گرایش به اسلام است اما اسلام آمریکایی و انگلیسی که غرب به گروه‌های تکفیری داعش معرفی کرده است.

 

در آینده یک جریان به ظاهر عدالت‌خواه نظیر داعش به وجود خواهد آمد

این استاد حوزه ابراز کرد: در آینده نزدیک گروه تکفیری داعش از بین رفته و یک جریان ظاهرا عدالت‌خواه تقریبا عاقلانه‌تر از داعش به وجود خواهد آمد که حتی ممکن است بر علیه اسرائیل بوده و به حرم اهل‌بیت(ع) نیز احترام بگذارد در روایات سفیانی نیز این خصوصیات را خواهد داشت به عدالت دعوت کرده و شعار ایجاد امنیت خواهد داد اما در نهایت همین کشتار گروه‌هایی نظیر داعش را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: این جریان حتی می‌گوید می‌خواهم علیه یهود اقدام کنم در حالی که در نهایت مشخص می‌شود به خود غربی‌ها وابسته است و می‌خواهد دشمنان خود را که در اثر خباثت‌های فرهنگی و جنایت‌های مختلف اجتماعی خود درست کردند مدیریت کند.

 

اعتماد مردم در غرب به رسانه‌های آنها پایین است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: زمانی که چند نفر کاریکاتوریست ضد پیامبر(ص) اقداماتی انجام دادند چند ما بعد از آن  میزان فروش قرآن افزایش پیدا کرد میزان اعتماد مردم در غرب به رسانه‌های آنها پایین است به گونه‌ای که برعکس آنچه دیده یا می‌شنوند عمل می‌کنند.

 

وی افزود: تبلیغات ما در زمینه مسأله ولایت فقیه فشل است در حالی که مهمترین حرف ما برای جهانیان تبلیغ ولایت فقیه است اگر ما ولایت فقیه را درست برای دنیا معنا کنیم حتی مسیحی‌ها نیز آن را قبول می‌کنند.

 

ارتباطات و اطلاع‌رسانی در آینده در خدمت تمدن مهدوی خواهد بود

این استاد دانشگاه بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات غرب در خدمت به تمدن مهدوی ساخت ارتباطات و اطلاع‌رسانی بوده که اتفاق ارزشمندی است، زیرا در دنیا هر چه فضای سیاسی بازتر شود به نفع حق خواهد بود.

 

وی افزود: روزی شاهد خواهیم بود که جهان به حق و حقیقت تواضع خواهد کرد اما بشریت باید در این زمینه هزینه کند./807/202/ب2

ارسال نظرات