۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۱۱۳
استاد حوزه علمیه قم:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند اقدام عملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند اقدام عملی است، گفت: اگر خود را پیرو حضرت فاطمه الزهرا(س) می دانیم باید در عمل در مسیر بهره گیری از حجاب گام برداشته و مراقب خانواده خود باشیم.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه، امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: اگر اعمال ما در این دنیا پاک نشود در سرای آخرت با مشکلات بسیاری روبرو هستیم که حضرت حق لطف بسیاری بر ما دارد تا زمینه بخشش گناهان را فراهم کند.


وی با بیان این که بعضی اوقات حال گذرایی در انسان به وجود می آید که پروردگار متعال بلایی می دهد تا مشخص شود تغییر و تحول به چه میزانی در این فرد ایجاد شده است، بیان داشت: همه ما در معرض امتحان قرار داریم که ضرورت دارد مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال انسان را اوج داده و به مقامات والایی می رساند، افزود: دنیا معبودی جز حضرت حق ندارد و ما با گناهان مشکلاتی برای خودمان به وجود می آوریم که ضرورت دارد عملکردهای غلط را تصحیح کنیم.


آیت الله توکل خاطرنشان کرد: انسان های صابر وقتی در برابر بلا قرار می گیرند استقامت ارزشمندی از خود نشان داده و می گویند حضرت حق به رحمت خود می دهد و با حکمت از ما می گیرد.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان های صابر مورد درود و رحمت حضرت حق هستند که هدایت خاصه برای این افراد نازل می شود، گفت: انسانی که مراقبت از خود نداشته باشد آلوده شده و از مسیر اصلی منحرف می شود.


وی با اشاره به این که انسان باید تلاش کند در همه احوال دین خود را حفظ کند که کار و امور زندگی سبب نشود به سمت گناهان روی آوریم و ایمان خود را از دست دهیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد انسان تلاش های شایسته ای صورت دهد تا ایمان خود را حفظ کند که حضرت حق حجت را بر ما تمام کرده است.


استاد حوزه علمیه قم افزود: عده ای تا وارد دانشگاه می شوند ایمان خود را از دست می دهند و افرادی نیز با ایمان استوار گام برداشته و استحکام والایی پیدا می کنند و اجازه نمی دهند کسی به اسلام و انقلاب تعرض کند.


آیت الله توکل با بیان این که حجاب از جمله دستورات ارزشمند دین مبین اسلام است که ضرورت دارد خواهران ما به نحوی شایسته آن را در وجود خود نهادینه و در زمینه اجرایی کردنش اقدام کنند، گفت: نیاز است حجاب و عفاف را به عنوان دستور عملی دین مبین اسلام رعایت کنیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.


استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند اقدام عملی است، بیان داشت: اگر خود را پیرو حضرت فاطمه الزهرا(س) می دانیم باید در عمل در مسیر بهره گیری از حجاب گام برداشته و مراقب خانواده خود باشیم و در صورت نیاز تذکرات لازم را در این این خصوص بدهیم.


وی با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد و تلاش کند در مسیر نیکی ها گام بردارد، تصریح کرد: فرصت های ارزشمندی در اختیار ما قرار دارد که ضروری است از آن در مسیر سعادت و رستگاری خود بهره گیری کنیم که می تواند انسان را به مقامات ارزشمندی برساند.


آیت الله توکل با اشاره به این که عملکرد صحیح زمینه تعالی انسان را فراهم می کند، بیان داشت: حضرت حق می خواهد همه ما به مراتب ارزنده ای دست پیدا کنیم که یاور و همراه ما است که باید از این فرصت ارزشمندی که در اختیار ما قرار دارد به درستی استفاده کنیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات