۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۱۲۸
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛

60 اجتماع عزاداری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۰ اجتماع یکپارچه عاشورایی در این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام اروجي ، مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی این استان، با بیان این که انسجام هیأت های مذهبی در عزاداری با وحدت و همدلی شکل می گیرد، گفت: شعار محرم امسال از طرف ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی «همدلی با حسین(ع)، همزبانی با زینب(س)» انتخاب شده است که ضرورت دارد با توجه به شرایط حساس منطقه، مراسم عزای امام حسین(ع) با شکوه تر برگزار شود.

 

 وی بر ضرورت حضور هرچه بیشتر مردم در اجتماع عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در جای جای این استان تأکید و تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این مراسم ها مشارکت همه مردم در عزاداری و نمایش شکوه و عظمت مراسم حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

حجت الاسلام اروجی تصریح کرد: براساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده، با توجه به این که امسال تاسوعا در روز جمعه واقع شده، اجتماع یکپارچه عزاداران حسینی در روز تاسوعا از 10 صبح در 22 مصلای نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌ شود.

 

وی افزود: این اجتماع در مرکز استان و در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور آحاد مردم و هیأت های مذهبی، همزمان با پخش زنده تلویزیونی از شبکه های سراسری و شبکه استانی جهانبین برگزار می ‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: 38 اجتماع یکپارچه عزاداران حسینی در مراکز شهرستان ‌ها، مراکز بخش ها و شهرهای استان همزمان با عاشورا نیز برگزار می ‌شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به شعار سال، برگزاری اجتماعات یکپارچه در تاسوعا و عاشورای حسینی را یادآور شد و گفت: این باعث افتخار است که مشاهده بشود در یک روز و یک ساعت همه نوکرهای های امام حسین(ع) یک هیأت بشوند و عزاداری کنند و این شکوه و عظمت دارد و دشمن هم به دنبال آن است که توطئه ‌کند تا این اجتماعات برگزار نشود./9457/202/ب1

ارسال نظرات