۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۱۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان سه بعد حماسه، پیام و سوگ عاشورا را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه واقعه عاشورا دارای سه بعد حماسه، سوگ و پیام است، از روحانیان خواست تا در مجالس عزاداری تاسوعا و عاشورا این سه بعد را برای مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام خادمي- جلسه هماهنگي مراسم تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست داخلی نهاد تبلیغات اسلامی استان که به منظور هماهنگی برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا برگزار شد، از آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و نهادهای وابسته آن برای برگزاری مراسم های عزداری تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) حرکتی الهام‌بخش برای جامعه اسلامی در طول تاریخ است، افزود: باید شبکه تبلیغات اسلامی شامل روحانیان، جامعه مداحان و سایر متولیان بخش فرهنگ و مذهب جامعه از فرصت ذی قیمت ماه محرم حداکثر استفاده را ببرند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ماه محرم موعد تقویت بنیان های فرهنگی و فکری جامعه اسلامی به شمار می رود، اضافه کرد: واقعه عاشورا خود به تنهایی پشتوانه دین مبین اسلام و مذهب تشیع بوده و نعمت بزرگ الهی محسوب می‌شود که باید از آن در راستای تقویت فرهنگ دینی و جامعه تشیع بهره بیشتری برد.

 

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا دارای سه بعد حماسه، سوگ و پیام است، از روحانیان خواست تا در مجالس عزاداری تاسوعا و عاشورا این سه بعد را به صورت ویژه برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان بایستی در محافل و مجالس مذهبی هر سه بعد حماسه، سوگ و پیام عاشورا را تبیین کنند چرا که عزاداری بدون توجه به پیام و فلسفه عاشورا ناقص خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اگر در مراسم‌های محرم به هر سه بعد واقعه عاشورا توجه شود، این ابعاد به صورت متوازن و متناسب در جامعه جلو رفته و اثرگذاری بسیار بیشتری خواهند داشت.

 

وی در ادامه با تأکید بر غنای علمی بیشتر در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور، اکنون سطح علمی و فرهنگی مردم ما ارتقای چشمگیری یافته و بایستی مطالب مطرح شده در مراسم‌های محرم نیز با جایگاه آنها متناسب باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه غالب شرکت‌کنندگان و مستمعان مجالس عزاداری ماه محرم جوانان هستند، افزود: به همین دلیل باید روحانیان مبلغ در سخنرانی‌های خود مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز جامعه را مطرح کنند.

 

به گفته وی همچنین روحانیان مبلغ لازم است با آشنا شدن با ادبیات و روحیات جوانان برای آنها خوراک تبلیغی مناسب آماده کنند تا محافل و مجالس عزاداری امام حسین(ع) بیش از گذشته اثرگذار باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مخاطب‌شناسی یکی از ارکان تبلیغ بوده و اگر مخاطب را بشناسیم، می‌توانیم نیازسنجی کرده و به تناسب مخاطب، مطالب خود را ارائه دهیم، افزود: به همین دلیل باید روحانیان مبلغ به روز بوده و از ارائه مطالب تکراری و قدیمی اجتناب کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه یک روحانی مبلغ باید بداند جوانان امروز اهل مطالعه و استدلال و آگاهی بوده و هر مطلبی را بدون تحقیق و بررسی نمی‌پذیرند، اضافه کرد: روحانیان مبلغ باید در مجالس عزاداری ماه محرم به گونه‌ای بصیرت‌افزایی و روشن‌گری کنند که اثر آن تا ماه محرم سال دیگر در اذهان و افکار جوانان باقی مانده و بر زندگی آنها مؤثر باشد./9314/203/ب2

ارسال نظرات