۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۲۴۸
دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر فارس:

رفاه‌ طلبی بزرگ‌ترین منکر ادارات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر فارس گفت: بزرگ‌ترین منکری که بعضی از ادارات در این استان را فراگرفته رفاه‌طلبی است.
امربه معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر فارس بعدازظهر امروز در نخستین همایش امربه‌معروف و نهی منکر در ادارات استان فارس در سخنانی، اظهار داشت: تبعات رفاه‌طلبی، دنیاطلبی، عدم رسیدگی به خواسته‌های به‌حق ارباب رجوع، بی‌تفاوتی، توجه به مادیات و دوری از معنویات است.

 

وی با اشاره به اینکه نماز خواندن، به‌موقع به اداره آمدن، رعایت عفاف و حجاب و رسیدگی به درخواست‌ها و نیازهای اقشار جامعه مهم‌ترین معروف است، افزود: تقدیر و تمجیدهای بی‌موقع، عملکرد بعضی از مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی که موجب بی‌تفاوتی اقشار جامعه شود از دیگر عوامل گسترش منکرات است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این همایش اظهار داشت: تجربه جنگ تحمیلی، ناکارآمد جلوه دادن دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها و نیز راه‌اندازی جنگ نرم در قالب گسترش فضاهای مجازی شامل ماهواره، اینترنت و اینترانت ازجمله برنامه‌ها و استراتژی‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم محمدی‌پور افزود: حضور گسترده فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، بسیجیان و اقشار جامعه در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عامل مؤثری در جلوگیری از گسترش منکرات است.

 

وی در مورد اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در قرآن مجید بیش از 60 آیه در مورد ادای نماز واجب آمده که نشان از توجه کتب آسمانی به رعایت معروفات و دوری از منکرات است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تصریح کرد: اگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات رعایت نشود نارضایتی بسیاری در مردم ایجاد می‌کند و در نتیجه بر مشکلات کشور افزوده می‌شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این نشست گفت: فراموشی خداوند که یکی از بزرگ‌ترین منکرات است موجب نفوذ شیطان بر افکار، آداب و رفتار انسان‌ها شده و او را در ورطه گناه و زشتی می‌کشاند.

 

حشمت کوشکی خاطرنشان کرد: نقش وسوسه‌های شیطانی در بی‌تفاوتی اقشار جامعه بسیار تاثیرگذار بوده و در این راستا باید امربه‌معروف و نهی از منکر را راهنمای عمل خود قرار داد تا شاهد جامعه‌ای پویا و به‌دوراز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی باشیم./839/202/ب1

ارسال نظرات