۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۷۷۷
امام جمعه زاغه تأکید کرد؛

ضرورت تبیین جایگاه مجلس خبرگان برای مردم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاغه با تأکید بر ضرورت تبیین جایگاه مجلس خبرگان برای مردم، گفت: افزایش آگاهی مردم از جایگاه مجلس خبرگان و ویژگی های نمایندگان نقش مؤثری در جهت انتخاب صحیح آنان دارد.
مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: جایگاه مجلس خبرگان از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی با بیان این که براساس تعاریف صورت گرفته نمایندگان مجلس خبرگان باید ویژگی هایی داشته باشند، افزود: عمل به قانون از شاخصه های اصلی نمایندگان است.


مجتهد بودن از ویژگی های بارز نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است
حجت الاسلام زینی وندیان تقوا، ولایتمداری، ایمان قوی، مردمی بودن و مجتهد بودن را از جمله ویژگی های نمایندگان مجلس خبرگان بیان کرد.


وی در ادامه با بیان این که اعتقاد راسخ به ولایت فقیه از ویژگی های نمایندگان مجلس خبرگان است، تصریح کرد: نمایندگان باید تبعیت از ولایت فقیه را سرلوحه کار خویش قرار دهند.


امام جمعه زاغه یادآور شد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید از بینش و بصیرت سیاسی بالایی برخوردار باشند.


وی با بیان این که شکل گیری انتخابات نسبت به سال های پیش از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: برگزاری دو انتخاب پیش رو از اهمیت فراوانی برخوردار است و نباید سهل انگاری موجب غفلت یکی از این دو انتخابات شود.


حجت الاسلام زینی وندیان در ادامه با اشاره به مسائل برجام و توافق هسته ای اظهار داشت: نباید فعالیت های سیاسی در شکل گیری جریان انتخابات اثرگذار باشد.


حجت الاسلام زینی وندیان با اشاره به این که مجلس خبرگان جایگاه انتخاب رهبری را دارد، عنوان کرد: باتوجه به این که برخی مردم شناخت کافی از جایگاه این مجلس ندارند، باید جایگاه مجلس خبرگان برای مردم تبیین شود.


رسانه ها در تبیین جایگاه رهبری نقش بسزایی دارند
امام جمعه شهرستان زاغه تبیین جایگاه و شناخت مردم از مجلس خبرگان را عاملی مهم در شکل گیری انتخابات درست از سوی مردم دانست و افزود: مسؤولان و رسانه ها در تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری و افزایش آگاهی مردم نقش بسزایی دارند.


وی یادآور شد: مردم باید از اهداف، وظایف و ویژگی های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری شناخت کافی داشته باشند.


حجت الاسلام زینی وندیان بیان داشت: افزایش اطلاعات مردم از جایگاه مجلس خبرگان نقش بسزایی در شکل گیری انتخابات صحیح و انتخاب نمایندگان شایسته دارد.


وی تصریح کرد: تبیین جایگاه مجلس خبرگان و بیان ویژگی های نمایندگان مجلس امری مؤثر در جهت حضور گسترده مردم در روند انتخابات و جلوگیری از نفوذ دشمن است./9459/302/ب1

ارسال نظرات