۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۷۷۸۱
امام جمعه کوهرنگ:

استمرار فرهنگ عاشورا مهم‌‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ مهم ‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: مبلغان باید نسبت به ترویج دین و ارزش های اسلامی در بین مردم دغدغه داشته باشند و این مهم ترین رسالت امروز روحانیت است.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در سفر به بخش صمصامی این شهرستان و در جمع روحانیان اعزامی ویزه ماه محرم و صفر به روستاهای این بخش، با بیان این که عاشورا یعنی استقامت، شجاعت و باور عمیق به دین، اسلام و ممانعت از نفوذ فکری دشمن، تصریح کرد: دشمن به ‌دنبال ایجاد خرافات در عزاداری ماه محرم است و روشنگری عاشورا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که روحانیان آشنا به مسائل روز برای تبیین بصیرت عاشورایی از نگاه اهل بیت(ع) در روستاها و مناطق دور دست حضور پیدا می ‌کنند، اضافه کرد: مبلغان باید نسبت به ترویج دین و ارزش های اسلامی در بین مردم دغدغه داشته باشند و این مهم ترین رسالت امروز روحانیت است.

 

امام جمعه کوهرنگ، ماه محرم را فرصت خوبی برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: مبلغان دین باید به گونه ‌ای برنامه ‌ریزی کنند که شور حسینی همراه با شعور و معرفت عاشورایی همراه باشد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که یکی از برنامه‌ های امام حسین(ع) خرافه ‌زدایی و بدعت ‌ستیزی بوده است، بیان داشت: دشمنان ما نمی ‌توانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما از راه بدعت ‌گذاری و خرافه ‌چینی می ‌توانند تأثیر آن را کم کنند که مبلغان دینی باید با همه توان خود، از ترویج این عقاید خرافه در جامعه جلوگیری کنند.

 

وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان دینی باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن، درس ‌ها و پیام ‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام‌ های قیام عاشورا‌ یادآور شد: نباید از بصیرت ‌بخشی به مردم غفلت کرد و مبلغان باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانند.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود مهم ‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: 256 شبکه فارسی زبان بر علیه فرهنگ عاشورا فعال هستند و همه ما می‌ دانیم که عامل موفقیت شیعه در جهان استمرار فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن این فرهنگ است. 

 

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که باید بهترین استفاده از ماه محرم صورت بگیرد، افزود: مسائل سیاسی در زمینه دفاع از نظام، انقلاب، رهبری و استکبار ستیزی نباید مورد غفلت قرار گیرد و در مراسم های عزاداری حسینی به آن توجه جدی شود.

 

وی، تمسک به جریان عاشورا را تقویت کننده جبهه حق و تضعیف کننده جبهه باطل دانست و تصریح کرد: زنده نگهداشتن عاشورا دغدغه همه انبیا و علمای دینی است؛ به همین این دلیل اگر امام حسین(ع) قیام نمی ‌کرد بسیاری از ارزش ‌های دینی از بین می ‌رفت.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان این که دشمنی با اهل بیت(ع) هنوز ادامه دارد و تمام شدنی نیست، بیان داشت: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌ های دینی هستند و تنها کشوری که در برابر دشمنان دین قرار گرفته انقلاب اسلامی ایران است./9457/202/ب1

ارسال نظرات