۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۹۸۱۵۲
استاد حوزه علمیه:

بزرگ‌ترین گوهر گران‌بهای کربلا، رهایی انسان از اسارت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کربلا نجات انسان از پوچی است و بزرگ ترین گوهر گران‌بهای کربلا رهایی انسان از اسارت است، گفت: برتری کربلا نسبت به بدر این بود که کربلا رشد یافته جنگ بدر شد.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد محمد خان بیک قزوین پیرامون اهمیت قیام امام حسین(ع) گفت: حسین بن علی(ع) یک کار بسیار بزرگی در تاریخ انسانیت انجام داده است به همین دلیل نهضت ابی عبدالله دارای بطون متعددی است.

 

وی در ادامه افزود: هر انسانی به اندازه وسع و توانش می‌تواند به این بطون نهضت دست پیدا کند بستگی به ظرفیت باطنی هر انسانی دارد.

 

این کا رشناس مذهبی اظهار داشت: دستیابی به بطون این مکتب مقدس امکان پذیر است در کربلا این اتفاق برای کسانی که در تمام مراحل پیرامون وجود مقدس حسین بن علی بودند واقع شد و آنها توانستند به اندازه ظرفیت درونی و روحی خود از مکتب حسین(ع) بهره ببرند.

 

استاد دانشگاه با بیان اینکه کربلا نجات انسان از پوچی است ابراز کرد: بزرگ ترین گوهر گران‌بهای کربلا رهایی انسان از اسارت است از این رو در جنگ بدر هم این اتفاق افتاد، اما برتری کربلا نسبت به بدر این بود که کربلا رشد یافته جنگ بدر شد.

 

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: در کربلا تمام ابعاد وجودی و صفات انسانیت و خباثت‌ها و رذائل دشمن به معنای واقعی به نمایش گذاشته شد از این رو برای اینکه نجات از پوچی در کربلا معنا پیدا کند باید نکات دقیق و ریز فرهنگ معاویه به خوبی شناخته شود.

 

وی اضافه کرد: اگر فرهنگ  معاویه دانسته شود معلوم می‌شود حسین بن علی چه کار بزرگی انجام داده است اما اگر این فرهنگ دانسته نشود وسعت خوب بودن و بزرگی حسین(ع) برای انسان ثابت نمی‌شود.

 

فرهنگ معاویه تضاد ایمان و عقیده است

این کارشناس دینی در ادامه افزود: مهم ترین اثر فرهنگ معاویه کشتن انسان بدون تهدید است یعنی انسان در فرهنگ معاویه طوری ذبح می‌شود که تهدید نمی‌شود مردم با دقت کافی در مورد فرهنگ معاویه متوجه می‌شوند که کسی می‌تواند مکتب پوچ معاویه را به خوبی بشناسد که قدرت جدا کردن حق و باطل را از هم داشته باشد این چنین فردی به وضوح خواهد دید که معاویه بسیار ظریف و دقیق اسلام را قربانی کرده است.

 

وی در پایان افزود: در فرهنگ معاویه خودخواهی انسان تهدید نمی‌شود جایی که خودخواهی انسان مورد هجوم و تهدید واقع نشود انسان حس مقابله در خودش پیدا نمی‌کند چون زمانی انسان می‌تواند مقابله کند که حس خود خواهی کنار برود و حق خواهی جایگزین شود./873/203/ب1

ارسال نظرات