۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۸۲۱۴
در مؤسسه ندا مطرح شد؛

تاریخ خزرها تا ورود آنان به یهود/ نژادپرستی عامل فروپاشی حکومت است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: دشمن به طرز محسوس و غیرمحسوس سعی در ایجاد ایرانی قومیت گرا و نژادپرست دارد باید و به این موضوع دقت بیشتری شود چرا که اثرات و تبعات این موضوع به مراتب بیشتر از بمب‌های اتمی است
موسسه ندا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید سعید جلالی دکترای تاریخ و استاد دانشگاه، عصر امروز 5 آبان در سلسله جلسات هم اندیشی تحولات فلسطین با موضوع خزرها در رژیم صهیونیستی که در موسسسه ندا برگزار شد، گفت: یکی از عوامل فروپاشی و به هم ریختن حکومت حرکت به سمت نژاد پرستی و گریز از تمدن واحد است.

 

یکی از عوامل فروپاشی حکومت نژادپرستی است

وی اضافه کرد: دشمن در سال‌های اخیر در تبدیل ایران به قومیت گرایی و نژادپرستی تلاش‌های بسیاری کرده است و با شعار ایران آریایی آغاز کرد و در این دوره به ایران فارس تبدیل شد که این روند تمدن ایران را به تاراج خواهد برد.

 

دکتر جلالی گفت: آنچه که در کشور عراق موجب از هم گسستگی جامعه شد ازبین رفتن تمدن واحد و غالب شدن نژادپرستی بر مردمان کشور بود.

 

صهیونیست از یک نژاد واحد نیست

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از یک ایدوئولوژی و هویت شکل گرفته است افزود: هویتی که رژیم صهیونیستی از آن سخن می‌گوید بر پایه مذهب و ادعایشان بر این است که نژادی است.

 

وی اضافه کرد: اینکه صهیونیست یک نژاد است یک ادعای تاریخی است که سابقه طولانی دارد و از آنچه که از تاریخ فهمیده می‌شود این است  که این رژیم از یک نژاد نبوده و باید تاریخ نگاران ما به این نکته توجه داشته باشند تا از این مسیر به آن‌ها ضربه وارد کنند.

 

هویت در فروپاشی و استواری ملت نقش به سزایی دارد

دکتر جلالی با اشاره به اینکه اگرموضوع نبودنژاد واحد در جامعه‌ای که به دنبال آگاهی هستندمطرح شود تبعات سخت و دشواری خواهد داشت گفت: در مرتبه  نخست به سبب ترک هویت یک پریشانی و سرگشتگی در میان کسانی که بدنبال آگاهی هستند ایجاد می‌شود و اگر این هویت زیر سوال برود انسان سراغ دیگر خانواده‌ها که دارای نژاد هستند کشیده می‌شوند و خود را منصوب به آنها می داند واین ایدئولوژی کاذب را می‌پزیرد.

 

وی اضافه کرد: هویت در فروپاشی و استواری حکومت نقش به سزای دارد.

 

خزرها هر که بودند ایرانی نبودند

این استاد دانشگاه در بیان ویژگی نژادی و زندگی خزرها گفت: خزرها هرکسی بودند ایرانی نبودند یعنی خاستگاه و هویت ایرانی نداشتندهر چند متعلق به قسمت شمالی ایران و در منطقه قفقاز، نزدیک دریای خزر زندگی می‌کردند.

 

دکتر جلالی در بیان خوو منش ایرانی‌ها در دوره خزرها بیان داشت: ایرانی ها کسانی بودندکه هرچند از یک نژاد واحد نبودند ولی در جامعه بشری آن روز تشکیل دهنده گفتمان و معرفت بودند و در کنار هم زندگی کردن این نژادهای گوناگون ازویژگی بارز و آشکار ایران بود که تا امروزه ادامه پیدا کرده است.

 

خزرها به یهود روی می‌آورند

وی در بیان دین ومذهب خزرها گفت: خزرها در ابتدا در مذهب شمینیزم بودند ودراین مذهب انسان به تمام ادیان و معجزات آسمانی معتقداست؛ بعد از ورود دین اسلام به کشور ایران، ایران درپی نفوذ اسلام در بین خزرها بود و خزرها از این موضوع سرباز زدند و به همین سبب تلاششان را در ورود به مذهب بیزانس صرف کردند و بیزانس از پذیرفتن آن‌ها ممعانعت کرد و اینان چون به دنبال یک دینی که از قدرت و نفوذ باشد بودند رو به یهود آوردند.

 

دکتر جلالی در بیان چگونگی پذیرش خزرها توسط یهود گفت: درجهت نخست یهود برای افزایش تعداد نفرات خود برای خزرها مبلغین دینی فرستاد تا آنها را به دین یهود دعوت کند و جهت دومی که یهود در پی پذیرش آنها بود افزایش تعداد سربازان خود بود تا بتواند ازآنها استفاده ابزاری کند.

 

کشتار وحشیانه ایرانی‌ها توسط خزرها

وی در ادامه بیان داشت: بعد از این مطلب دو دشمن سرسخت خزرها ایرانی ها و بیزانس ها شدند ولی گاهی بیزانس‌ها با استفاده از آن‌ها به کشتار مردم ایران می‌پرداختند و از جمله کشتارهای وحشیانه آنان کشتار بسیاری از مردم اردبیل بالاخص قاریان قرآن بود.

 

فروپاشی خزرها بدست مغول‌ها

این استاد دانشگاه در بیان چگونگی روبه فراموشی رفتن خزرها گفت: در ابتدا خزرها به دو دسته تقسیم شدند و قسمتی به سمت اوکراین و روسیه حرکت کردند و دسته دوم به اطراف دریای مدیترانه و بلغارستان حرکت کردند موج اولی که برآنها فشار آورد و بسیاری از خزرها را نابود کرد حمله روس‌ها به آنان بود و موج دوم که شدیدتر و نابود کننده تر بود حمله مغول‌ها به آنان بود که این قوم را متلاشی کرد.

 

دکتر جلالی اضافه کرد: بعد از این اتفاقات که بسیاری از خزرها کشته شدند افراد کمی باقی ماندند که عده‌ای به سمت ایران و گروهی دیگر به سمت لهستان کوچ کردند و این اقلیت کم کم رو به فراموشی و فروپاشی حرکت کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خزرها در ابتدا دارای قدرت زیادی بودند و حتی ایرانیان از آنان واهمه داشتند گفت: در برهه ای از تاریخ خزرها به دلیل همت و تلاشی که داشتند در اوج قدرت و صلابت قرار می‌گیرند و بسیاری از کشورها از جمله ایران از حمله آن‌ها ترس داشتند.

 

این استاد دانشگاه در پایان افزود: دشمن به طرز محسوس و غیرمحسوس سعی در ایجاد ایرانی قومیت گرا و نژادپرست دارد باید به این موضوع دقت بیشتری شود چرا که اثرات و تبعات این موضوع به مراتب بیشتر از بمب‌های اتمی است./9668/202/ب3

ارسال نظرات