۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۹۸۲۹۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رمز تداوم انقلاب اسلامی تبعیت از فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رمز تداوم انقلاب اسلامی تبعیت از فرهنگ عاشورایی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و به بهره گیری از نهضت عاشورا و برخورداری از حس و حال و شور حسینی بود که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک مقدس میهن عزیزمان به دست دشمنان نظام اسلامی قرار نگرفت.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در شهرداری آمل برگزار شد با بیان این که برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) به عنوان افتخاری باشکوه است، گفت: حضور در این مجالس ارزشمند ثمرات و برکات ارزشمندی دارد که انسان می تواند با استعانت از آن در مسیر تعالی قرار گیرد.


امام جمعه آمل با اشاره به این که امامت حجت است و هیج دینی بدون حجت نمی شود، افزود: نهضت حسینی از جایگاه والایی برخوردار است که اگر سرور و سالار شهیدان قیام نمی کردند دیگر چیزی از دین باقی نمی ماند.


وی تصریح کرد: دین یک جوهره و گوهر به نام امامت دارد که بهره گیری از تعالیم و سیره نورانی و ارزنده اهل بیت معصومین(ع) سعادت بخش زندگی انسان در مسیر تقرب الی الله است.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که استفاده از سیره اهل بیت معصومین(ع) زمینه‌ساز تحقق سبک زندگی اسلامی می‌شود، گفت: انسانی که در مسیر تمسک به ائمه اطهار(ع) قرار گیرد می‌تواند به مقامات ارزشمندی دست پیدا کند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که محرم ماه فضیلت و برکت است که انسان می تواند بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشد، افزود: فرهنگ عاشورای سرور و سالار شهیدان باید زمینه‌ساز فرهنگ انسان‌شناسی باشد که ضرورت دارد از آن بهره‌گیری شایسته ای داشته باشیم.


امام جمعه آمل با اشاره به این‌که بهره گیری از نهضت حسینی فرصتی برای تعالی انسان است، گفت: انسان می‌تواند با استفاده از نهضت سرور و سالار شهیدان در مسیر تعالی و تکامل قرار گرفته و برای خودسازی تلاش کند.


وی خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب ایثار و جانفشانی در راه دین و خدا است و مبانی اساسی قیام امام حسین(ع) و شهادت آن حضرت در راستای حفظ دین بود که سرور و سالار شهیدان در این راه جان خود را فدا کرد.


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: امام حسین(ع) این قیام بزرگ را صورت داد تا زمینه حفظ و بقای دین مبین اسلام فراهم شود و دیگران در مسیر هدایت قرار گیرند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبعیت از فرهنگ عاشورایی رمز تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و به بهره گیری از نهضت عاشورا و برخورداری از حس و حال و شور حسینی بود که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک مقدس میهن عزیزمان به دست دشمنان نظام اسلامی قرار نگرفت.


وی افزود: قیام امام حسین(ع) در تمام جوامع بشری اثرگذاری خود را گذاشته و درس فداکاری و جانبازی را به همگان آموخته است که ضرورت دارد در راستای تبیین آن تلاش های شایسته ای صورت گیرد.


امام جمعه آمل با بیان این که نیاز جوامع بشری به پیام های عاشورا زیاد است که ضرورت دارد جوانان به پیام های عاشورا توجه کنند و آن را الگو و ادامه راه زندگی خود قرار دهند، تصریح کرد: در جامعه امروزی برای پیروی از امام حسین(ع وظیفه ما آشنا شدن با اهداف قیام امام حسین(ع) و حرکت در همان مسیر است./1314/202/ب2

ارسال نظرات