۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۸۳۸۹
در مسیر عشق(1)

راهپیمایی اربعین همایشی برای معرفی نهضت عاشورا / وحدت امت اسلامی مرهون پیروی از ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به بازتاب جهانی همایش سراسری اربعین گفت: در سال گذشته اجتماع اربعین با جمعیت حج مقایسه شد و مورد تحلیل جهانیان قرار گرفت، بنابراین اجتماع اربعین باید با هدف حفظ وحدت مسلمانان و تحت لوای یکپارچه ولی فقیه باشد.
حجت الاسلام والمسلمين فقيه يزدي / 1

آیت‏الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره راهپیمایی اربعین حسینی و ارزش والای آن گفت: راهپیمایی و زیارت اربعین یک همایش و قضیه جهانی است و مختص به شیعیان نخواهد بود، بلکه همه مسلمانان و آزادگان جهان نیز بدون تردید به این فعالیت خواهند پیوست.

 

وی در ادامه افزود: همه مسلمانان جهان در هر فرقه‏ای که هستند به سبب احترام به شخص امام حسین(ع) و فرزند رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان(ع) در این اجتماع حضور دارند و این اجتماع عظیم را اجتماعی الهی می‏دانند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم راهپیمایی اربعین حسینی را از مهم‏ترین شعائر الهی دانست و ابراز داشت: الحمد‏لله در سال گذشته اجتماع اربعین طوری بازتاب پیدا کرد که اجتماع حج با آن قیاس شد و مورد تحلیل جهانیان قرار گرفت، بنابراین وقتی جهانیان این اجتماع دینی را به این عظمت می‏نگرند به جز خدا و امام حسین(ع) چیزی را نمی‏توانند به عنوان انگیزه این اجتماع معرفی کنند.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی خاطر نشان کرد: همه مؤمنان باید توجه کنند که این اجتماع حرکتی برای معرفی مکتب امام حسین(ع) و با هدف حفظ اسلام و آرمان‏های آن است که در این صورت باید خود را با این اهداف تطبیق دهند.

 

وی با تأکید بر یکپارچگی و حفظ مسلمانان جهان بر ارزش‏های اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه منزلت رهبر معظم انقلاب برای مردم ایران و بسیاری از کشورهای منطقه مشخص شده است و این مؤمنان خود را تحت ولایت این فقیه بزرگوار می‏دانند، اما متأسفانه برخی دیگر به سبب غفلت و ناآگاهی از دیگران پیروی می‏کنند که ممکن است وحدت مسلمانان را تحت الشعاع قرار دهند، به یقین همه مسلمانان باید بدانند که وحدت تحت لوای ولی فقیه میسر است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: وحدت مقوله‏ای بسیار ضروری برای امروز جامعه اسلامی است و یکی از مهم‏ترین اصول آن تحت لوای امام حسین(ع) به انجام خواهد رسید؛ بنابراین باید مواظب بود که این اجتماع محل ایجاد و حفظ وحدت باشد.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی در پایان تأکید کرد: همه دوست‏داران امام حسین(ع) باید توجه کنند که هدف اصلی از شعائر الهی به خصوص راهپیمایی و اجتماع اربعین رسیدن به اهداف امام حسین(ع) و کثرت محبت ایشان در قلوب است؛ بنابراین در این مسیر سعی بر توجه بیشتر به اسلام و ایشان باشد./1329/ت302/س

ارسال نظرات