۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۹۰۹۴
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

توجه ویژه علمای برجسته اهل سنت نسبت به ملاقات و گفت و گو با علمای شیعه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله محسن اراکی گفت: عالمان اسلامی اهل سنت در مناطق خود صاحب حلقه های بزرگ معرفتی و اسلامی هستند و بسیار علاقه مند هستند تا با علمای شیعه در ایران نیز ملاقات و گفت‌وگو کنند و به شکر خدا این امکان به صورت فصلی و به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی صورت می گیرد.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیداری که به همراه جمعی از علمای اهل سنت هند و موریتانی با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی داشت، ضمن عرض تقدیر و تشکر از حضرت آیت الله صافی، افراد حاضر در بیت ایشان را عالمان بزرگی در منطقه شرق آسیا دانست.

 

وی افزود: عالمان اسلامی اهل سنت در مناطق خود صاحب حلقه های بزرگ معرفتی و اسلامی هستند و بسیار علاقه مند هستند تا با علمای شیعه در ایران نیز ملاقات و گفت‌وگو کنند و به شکر خدا این امکان به صورت فصلی و به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی صورت می گیرد.

 

گفتنی است همچنین قبل از سخنان آیت الله اراکی، حجت الاسلام محمدحسین مختاری رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز معرفی از این اعضا داشت و پس از وی مفتی زاهد رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه علیگر هند از فعالیت های خود در زمینه فقه، اصول، تاریخ اسلام، حدیث، درایه و قواعد فقه در دانشگاه اسلامی علیگر هند خبر داد.

 

همچنین در این دیدار شیخ موسی سار عضو انجمن ائمه جمعه و جماعات ساحل آفریقا نیز از فعالیت های خود در زمینه دانش های اسلامی در آفریقا سخنانی ارائه داد.

 

شایان ذکر است این افراد در دوره ای در قم حضور پیدا کرده اند و همچنین در جلسات آنها برخی از اعضای جامعه مدرسین هم حضور خواهند داشت و بعد از تمام شدن جلسات افرادبه مشهد مقدس و حوزه علمیه اهل سنت تایباد خواهند رفت./1330/پ203/ش

ارسال نظرات