۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۹۳۳۹
استاد حوزه علمیه:

حرکت کنندگان در راه امام حسین نسبت به بی بندوباری در جامعه بی تفاوت نیستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران گفت: اگرمی‌خواهیم زیر پرچم امام حسین(ع) باشیم باید در خط اصلاح حرکت کنیم و نسبت به بی بند و باری در جامعه بی تفاوت نباشیم.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام احمد محلاتی استاد حوزه علمیه تهران ظهر امروز در امامزاده زبیده خاتون قزوین با اشاره به اهداف امام حسین(ع) از قیام، گفت: قیام امام حسین(ع) برای آشنا کردن مردم با قرآن و اسلام ناب محمدی بود.

 

وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های اولیای الهی آشنا کردن مردم با سیره اهل بیت(ع) و هدف آنها دوری مردم از فسق و فجور بود.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر امروز جوانان ما به راه‌های کج کشیده می‌شوند نشان از آسیب‌های دینی ما دارد و ما نباید اجازه الگو سازی به دشمنان اسلام بدهیم.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که قدم نخست امر به معروف ادبار است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زیر پرچم امام حسین(ع) باشیم باید در خط اصلاح و اصلاحات حرکت کنیم و نسبت به بی بند باری در جامعه بی تفاوت نباشیم.

 

حجت الاسلام محلاتی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: منکر همانند آتش است و اگر جلوی آن را نگیریم دامن گیر همه خواهد شد، اگر لحظه‌ای غافل شویم باید یک عمر تاوان پس دهیم همان گونه که کوفیان لحظه‌ای از دین و اسلام غافل شدند و خون امام حسین(ع) را ریختند.

 

امام حسین تا آخرین لحظه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکردند

وی در ادامه بیان داشت: ما باید بصیرت داشته باشیم و با بصیرت و آگاهی راه را برای دیگران هموار کنیم ما باید عیب پوشی کنیم و به دنبال عیب یابی نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: علمای ما باید دغدغه آسیب‌های دین را داشته باشند و به معنویت ارزش بدهند و اجازه نزدیک شدن دشمن به جوانان را ندهند.

 

این کارشناس حوزوی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ابراز کرد: هر کسی را دیدید بگویید از من بهتر است، ما باید نگاهمان را به بندگان خدا درست کنیم و کار خود را انجام دهیم و به دنبال نتیجه نباشیم.

 

حجت الاسلام محلاتی اضافه کرد: اگر برای رضای خدا می‌خواهیم کار انجام دهیم باید مراقب افکارمان هم باشیم و اسلام خود را با اسلام امام حسین(ع) یکی کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که امامان برای شناساندن دین به ما رنج‌های بسیاری کشیدند گفت: امام حسین(ع) و اهل بیتشان سختی‌ها را به جان خریدند تا ما دین را به معنای واقعی آن بشناسیم و دست از کجی‌ها برداریم.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: شخصی که بصیرت ندارد خوب و بد را نمی‌تواند از یکدیگر تشخیص دهد و نسبت به دیگران هم بد بین است و این نگاه به دیگران آفتی برای دین است.

 

این کارشناس حوزوی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) در کربلا سخنرانی کردند و لشگریان را به کاری که می‌خواستند انجام دهند آگاه ساختند کسانی که ذره‌ای نور ایمان در وجودشان بود حرفهای امام حسین(ع) را پذیرفتند و به سپاهیان ایشان پیوستند و خود را از آتش دوزخ نجات دادند.

 

حجت الاسلام محلاتی در پایان گفت: اگر بصیرت داشته باشیم در دستگاه امام حسین(ع) یک شب هم می‌شود اصلاح شد پس در ایام محرم و صفر از امام حسین(ع) شفاعت و شهادت بخواهیم./838/202/ب1

ارسال نظرات