۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۹۹۵۷۲
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هشدار داد؛

استفاده از بیت‌المال برای تطهیر آمریکا و تضعیف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ کوشکی با بیان این‌که برخی غرب‌زدگان به بهانه برجام، اقدام به برگزاری نشست‌های مختلف در دانشگاه‌ها می‌کنند، تضعیف نظام جمهوری اسلامی، گرایش دانشجویان به غرب و تقویت و نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در مراکز آموزشی و پژوهشی را از اهداف این افراد خواند.
کوشکي

محمد صادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به 13 آبان ماه و روز ملی مبارزه با آمریکا اظهار داشت: شاید مهمترین دلیل اهمیت 13 آبان این باشد که عوامل داخلی آمریکا به دنبال کمرنگ کردن این روز هستند.

 

کوشکی افزود: از سال 88 که اهالی فتنه سعی کردند این روز را با شعارهای انحرافی کمرنگ کنند، تا امسال که برخی به دنبال این هستند که روز ملی مبارزه با استکبار برگزار نشود یا به صورت کمرنگ برگزار شود.

 

وی تأکید کرد: حساسیت آمریکا و عوامل داخلی‌اش در مسأله استکبار ستیزی نشاندهنده اهمیت این روز است و با توجه به این که آنها قصد دارند این روز را حذف کنند و اگر هیچ دلیلی برای برگزاری محکم و سنگین‌تر 13 آبان نباشد، حساسیت استکبار و نوکران داخلی‌اش کفایت می‌کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور اشاره و تصریح کرد: آمریکا، عواملی در داخل کشور دارد و این عوامل کسانی هستند که به آمریکا اعتقاد و باور دارند و برده فکری آمریکا هستند.

 

وی افزود: عوامل داخلی آمریکا که فکر و ذهنشان اسیر آمریکا است، به ویژه در حال حاضر به بهانه برجام و پسابرجام در راستای عادی سازی رابطه با آمریکا حرکت می‌کنند و برای پذیرش سلطه آمریکا در کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

 

کوشکی به جریان تطهیر و بزک کردن آمریکا در مراکز دانشگاهی اشاره کرد و گفت: به بهانه برجام در دانشگاه‌های مختلف، نشست‌هایی برگزار می‌کنند و برخی که متأسفانه در جایگاه‌های مدیریتی دانشگاه‌ها قرار دارند، برده و بندگان فکری آمریکا و تمدن غرب هستند و به شدت از دشمن دفاع می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این افراد با تمام توان از بیت‌المال مسلمانان در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، تقویت موضع دشمن و گرایش دانشجویان به غرب سوء استفاده می‌کنند که این یکی از مصادیق نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در جامعه نیز هست.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ابراز داشت: غربزدگانی که در دانشگاه‌ها با استفاده از بیت‌المال، ذهن بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را آنچنان شستشو می‌دهند که فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت عملی خادمان بی‌جیره و مواجب آمریکا باشند.

 

وی نفوذ دشمن در عرصه علم و پژوهش کشور را مهمترین مصداق نفوذ فرهنگی خواند و یادآور شد: دشمن به دنبال نفوذ در مراکز مختلف است، اما دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که باید بیشترین نفوذ را در دانشگاه‌ها و به ‌ویژه در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و متأسفانه با جدیت این شست‌وشوی مغزی و تطهیر آمریکا به عنوان ناجی ایران پیگیری می‌شود.

 

کوشکی گفت: در حال حاضر بسیاری از کسانی که راه نفوذ دشمن در مراکز آموزشی را هموار کرده و در بسیاری از دانشگاه‌ها، رابطه با آمریکا را تنها راه نجات ایران معرفی می‌کنند، با غفلت و همکاری وزارت علوم، بسیاری از مناصب آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها را نیز برعهده می‌گیرند./908/ت302/ی

ارسال نظرات