۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۹۶۶۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

13 آبان روز ایستادگی مردم در برابر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اتفاقات و وقایعی که در روز 13 آبان طی سالیان مختلف رخ داده است گفت: روز 13 آبان روزی مبارک است، در این روز مردم ما در برابر استکبار ایستادند، فرهنگ ما باید در همه زمینه ها اسلامی باشد و ایستادگی در برابر استکبار نیز جزئی از فرهنگ ما است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار گفت: در روز 13 آبان سه اتفاق بزرگ طی چند سال رخ داده است.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود:  آبان‌ سال 1343 امام خمینی (ره) به ترکیه تبعید شدند و 13 آبان‌ 57 تعدادی از دانشجویان انقلابی در حمایت از انقلاب اسلامی در دانشگاه به شهادت رسیدند و همچنین در 13 آبان سال 58 نیز لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) تسخیر شد.

 

وی روز 13 آبان را روزی مبارک دانست و تصریح کرد: 13 آبان روز ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر استکبار است، در این روز قدم‌هایی بزرگ برداشته شد که این قدم‌ها در مسیر مکتب امام حسین(ع) بود، فرهنگ ایستادگی و مبارزه در برابر استکبار جزئی از فرهنگ عمومی کشور ما است، از سال 1343 و با تبعید امام خمینی ایستادگی و مقاومت مردم ما در مقابل استکبار شروع شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: اسلام همان فرهنگی است که ما باید داشته باشیم، در همه زمینه‌ها آداب اسلامی و اخلاق اسلامی جزئی از فرهنگ عمومی ما است، ایستادگی در برابر استکبار نیز جزء فرهنگ ما محسوب می‌شود، باید این فرهنگ عمومی حفظ و حراست شود و مورد رصد قرار بگیرد و برای مشکلات فرهنگی که به چشم می‌خورد راهکار مناسب اتخاذ و اجرایی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی وظایفی مهم و مؤثر بر عهده دارد، در استان اصفهان از ابتدای سال این شورا به صورت ماهانه تشکیل جلسه داده است و لازم است به تشکیل این جلسات اهمیت دهیم تا بتوانیم به وظایفی که بر عهده داریم عمل کنیم و لازم است تا این جلسات در همه شهرستان‌ها به صورت مداوم و منظم و مستمر تشکیل شود.

 

وی ضمن ابراز گلایه از ائمه جمعه شهرستان‌هایی که در جلسه تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی شرکت نکرده‌اند گفت: ائمه جمعه شهرستان‌ها به عنوان مسؤول شورای فرهنگی عمومی وظیفه مهمی بر عهده دارند، آنها مدیریت فرهنگ عمومی شهرستان خود را برعهده دارند و باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد پیشرفت و پایش فرهنگی شهرستان‌ها را لازم و ضروری ارزیابی کرد و افزود: نتیجه جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها باید این مسأله باشد که نیاز و لازمه آن همکاری و هم‌اندیشی کارگزاران و نخبگان و مسؤولان شهرستان‌ها است، آنها از مشکلات شهرستان خود آگاه هستند و می‌توانند با توجه به تجربیات و آگاهی که از مسائل مختلف دارند راهکارهای مناسبی ارائه کنند. /1304/پ202/

ارسال نظرات