فرهنگ حسین فرهنگ تفکیک حق از باطل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد شیشهگر قزوین در پاسخ به این سوال که چرا معاویه و یزید برای بیعت گرفتن با امام حسین(ع) به وی فشار میآوردند، گفت: آنها میدانستند که وجود امام حسین(ع) برای دستگاه معاویه خطر بزرگی محسوب میشود.
وی در ادامه افزود: دستگاه اموی اصراری برای بیعت گرفتن از افرادی مانند عبدالله بن زبیر نداشت، چون این افراد اسلام اموی را پذیرفته بودند، از این رو زبیر برای حکومت اموی خطری نداشت و فقط دم از اسلام میزد.
این کارشناس دینی اظهار داشت: وقتی حکومت کسی را بکوبد قطع به یقین بدانید که آن شخص انسانی مهم است که بسیاری از واقعیتهای جامعه و حکومت را میداند و حکومت چون میداند او می فهمد او را میکوبد تا مردم بگویند این شخص نمیفهمد و نادان است.
فرهنگ حسین فرهنگ تفکیک حق از باطل است
استاد دانشگاه با اشاره اجمالی به مکتب حسین بن علی (ع) و معاویه تصریح کرد: مکتب حسین بن علی بستری است که ارتباط انسان را روز به روز با خدا بیشتر و قویتر میکند، اما در مکتب و مسلک معاویه انسان با خدا قطع رابطه میکند، فرهنگ حسین فرهنگ تفکیک حق از باطل است و همین مکتب برای حکومت کفر خطر فراوانی به دنبال خواهد داشت، اما شرور نیست.
این کارشناس حوزوی ابراز کرد: امام خمینی (ره) فرمودند ما تا پای جان در برابر کفر میایستیم اما اگر به اختیار خودمان بود این باروت را هم کشف نمیکردیم، اسلام دین شروری نیست معلوم میشود که حسین بن علی در مقابل کفر قیام کرده است.
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کربلا پیام یک انسان قدسی است اظهار کرد: در قاموس حسین اگر ما ابعاد عظیم کربلا را بینهایت ندانیم در حق ایشان جفا کردیم قانون حسین به این خاطر است که حسین امام است امام حقیقتی است که تسلط بر عالم و آدم دارد.
انسان باید مراقب انحراف عقیده خود باشد
وی با بیان اینکه پیام حسین به اندازه وسعت تاریخ برای انسانها قابل درک است تاکید کرد: فرهنگ حسین یک پیام آسمانی است این امام معصوم هدفش این است که انسان را از تباهی نجات دهد قرآن هم تاکید میکند که انسان باید مراقب انحراف عقیده دینی خود باشد راهش این است که بینش و فکر و مکتب حسین را به نحو احسن بشناسد و در آن تامل کند.
حجت الاسلام محمدی در پایان افزود: در فرهنگ معاویه هر کس هر چه بگوید درست است اما حسین بن علی میگوید آنچه که خدا می گوید درست و حق است و آنچه را که اسلام اموی ترویج میکند باطل و نابود است.
وی در پایان با بابیان اینکه یزید و معاویه با بودن حسین(ع) مخالف بودند گفت: حسین(ع) مکتبی دارد که حق را از باطل تشخیص میدهد فهمیدن مکتب حسین(ع) یعنی فهمیدن حق و باطل درک حق و باطل هم یعنی از بین رفتن حکومت معاویه و زنده نگه داشتن مکتب حسین بن علی./873/202/ب1