۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۵۰۵
احکام(۲۶)

تطهیر مال با خمس و زکات مقدمه بندگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اهتمام به پرداخت خمس و زکات را مقدمه بندگی عنوان داشت و گفت: شخصیت‌های زیادی در طول تاریخ با دقت در این احکام به مقامات عالی عرفانی و بندگی رسیده اند.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود اکبری، کارشناس مسائل فقهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سلسله برنامه بیان احکام شرعی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به تبیین ابعاد فقهی مال حرام و آثار استفاده آن را در نظام اقتصادی جوامع اسلامی پرداخت و گفت: رد مظالم یکی دیگر از راههای تزکیه مال حرام است که احکام شرعی آن در جلسه قبل بیان شد.


کارشناس مسائل فقهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به بیان نوعی دیگر از اموال حرام پرداخت و اظهار کرد:اموالی که حقوق الهی و شرعی به آن تعلق گرفته باشد از زمره اموال حرام است.

 

حجت الاسلام اکبری، اموالی که از منابع شرعی و حلال به عنوان درآمد به اموال مکلف اضافه شده باشد و مکلف خمس و زکات آن را پرداخت نکند را حرام دانست و گفت: استفاده از این مال برای مکلف شش مشکل اصولی و شرعی به وجود می‌آورد.

 

کارشناس مسائل فقهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجازه تصرف نداشتن در این مال را محرز دانست و گفت: خرید و فروش و خرید غذا برای امرار معاش از این مال، حرام است.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه خرید خانه، فرش ، لباس و انفاق از این مال مکلف را دچار مشکل خواهد کرد، گفت: در میان احکام شرعی توجه و دانستن مسائل خمس و زکات از اموری است که اسلام به آن اهمیت جدی داده است.

 

کارشناس مسائل فقهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اهتمام به پرداخت خمس و زکات را مقدمه بندگی عنوان داشت و گفت: شخصیت‌های زیادی در طول تاریخ با دقت در این احکام به مقامات عالی عرفانی و بندگی رسیده اند./837/پ202/ف2

ارسال نظرات