۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۵۸۵
معاون دادستان انقلاب قزوین تشریح کرد؛

چهار جهاد بزرگ برای جوانان

خبرگزاری رسا ـ معاون دادستان انقلاب قزوین گفت: عموم مردم و به خصوص جوانان ایران اسلامی باید خود را برای چهار جهاد اصلی که عبارتند از «جهاد فکری، جهاد روحیه ای، جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی» آماده کنند چرا که دشمن در حال حاضر در حال توطئه و دسیسه‌چینی در این حوزه‌ها است.
حجت الاسلام محسن کرمي

حجت‌الاسلام محسن کرمی معاون دادستان انقلاب قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به موج بیداری اسلامی در جهان به واسطه الگو گرفتن از انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های اول انقلاب ریگان رئیس جمهور آمریکا گفت «انقلاب اسلامی ایران آمریکا را تحقیر کرد». امام خمینی(ره) وقتی این سخن را شنید فرمود «این تازه اول راه است و ما به زودی انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد». و حالا شاهد تعبیر این سخن امام راحل هستیم.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان شاهد قیام و بیداری ملت‌ها هستیم عنوان کرد: در کشورهایی چون عراق، لبنان، یمن، کشورهای منطقه و دیگر کشورها شاهد موج گرایش به اسلام هستیم و انسان‌های بسیاری به این دین آسمانی ایمان می‌آورند.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین افزود: برای مثال در قلب آفریقا در کشور نیجریه در حالی که یک گروه تروریستی به نام «بوکوحرام» با وحشی‌گری آرامش و آسایش را از مردم ان منطقه گرفته، عده ای با مذهب تشیع زندگی می‌کنند که در اولیل انقلاب جمعیت آن نهایت 30 هزار نفر بود اما در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر به دین اسلام و تشیع ایمان آورده و در حال فعالیت هستند.  

 

این مسؤول با تاکید بر این‌که آمریکا و اسرائیل از گسترده شدن موج استکبارستیزی در جهان واهمه دارند عنوان کرد: ابرقدرت‌های مستکبر با ترس از فراگیر شدن استکبارستیزی، مکتبی فکر کردن و مقابل ظلم ایستادن مردم جهان به دنبال محدود کردن آثار انقلاب اسلامی و نابودی آن هستند.

 

وی ادامه داد: آنها فهمیده اند که تهدید نظامی در ایران اسلامی کارکردی ندارد چرا که در دوران دفاع مقدس ملت غیور ایران ثابت کرد که ما اهل مقاومتیم و از کشته شدن در راه اسلام و انقلاب هراسی نداریم. لذا با تغییر رویکرد از راه تهاجم نرم فرهنگی در حال تلاش برای ضربه زدن به پایه‌های انقلاب اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که فرمود «در هر سطحی که دشمن حمله کند ما نیز در همان سطح جواب تهاجم او را خواهیم داد» گفت: این سخن رهبر انقلاب نشان از آمادگی کامل ایران برای مقابله با انواع تهدیدات است و همین دشمن را در ترس و اضطراب نگه می‌دارد.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین ادامه داد: مردم و به خصوص جوانان ایران اسلامی باید خود را برای چهار جهاد اصلی آماده کنند که عبارتند از «جهاد فکری، جهاد روحیه ای، جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی».

 

این کارشناس حوزه فرهنگ و دین در تشریح این جهادها خاطرنشان کرد: در جهاد اقتصادی بهترین راهکار توسل به اقتصاد مقاومتی است که در آن ضمن حمایت از تولید داخل به رونق اقتصادی کشور نیز کمک بسیاری می شود.

 

وی ادامه داد: در جهاد فرهنگی افراد باید به سمت و سوی مطالعه روند و با تکیه به فرهنگ غنی خود و مشورت با افراد آگاه زمینه نفوذ فرهنگی را بگیرند. 

 

حجت‌الاسلام کرمی مهمترین ابزار رسوخ دشمن در جهاد فرهنگی را ماهواره دانست و گفت: باید خانواده ها ماهواره را از منازل خود جمع کنند چرا که این ابزار شیطانی ام الفسادی بزرگ است و در نهایت به از هم پاشیدگی بنیان خانواده منجر خواهد شد.

 

وی جهاد روحیه‌ای و فکری را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در این جهاد باید با یادآوری موفقیت‌ها و دست‌آوردهای انقلاب و اسلام و دوری از کسانی که بذر ناامیدی را در دل می‌نشانند به هم کمک کرد.

 

این کارشناس افزود: باید همدیگر را به صبر و استقامت دعوت کنیم و بدانیم که امام زمان(عج) منتظر ما است و با آیه یاس و نا امیدی نمی‌توان به امام خود کمکی نمود.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین در پایان با اشاره به این نکته که اگر کارها و اقدامات ما باعث ایجاد روحیه حرکت نشود باید در اصل کاربردی بودن و موثر بودن آن شک کرد گفت: بدانید کارهای ما باید سبب تحرک و پویای و نشاط در ما شود و گرنه آن ناقص است و باید اصلاح شود./955/302/ب3

ارسال نظرات