۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۸۱۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

زیارت اربعین حسینی شاخص دینداری و عبودیت افراد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به این که نهضت امام حسین اثرگذارترین نهضت در تاریخ بشریت است گفت: زیارت سید الشهدا در روز اربعین حسینی شاخص دینداری و ایمان است.
حجت الاسلام قبادي

حجت الاسلام اسماعیل قبادی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی جز روزهای خاص و استثنائی جهان اسلام و تشیع است، همان گونه که نهضت امام حسین(ع) جزئ اعجاب و استثنایی ترین نهضت ها و اثرگذارترین قیام ها در طول تاریخ بشریت بوده است.


حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: قیام و نهضت عاشورا استثنایی و ویژه بوده و کلیه مسائل مرتبط با امام حسین(ع) نیز ویژه و خاص هستند، مثلا در روایات بسیاری آمده است که زیارت امام حسین(ع) در هر حرم مقدسی مستحب است، روز اربعین نیز یکی از روزهای مؤکد برای زیارت امام حسین(ع) است.


وی زیارت اربعین را شاخص دینداری خواند و بیان داشت: اربعین نماد و نشانه و شاخص دینداری و عبودیت و ایمان است و یکی از نشانه های مؤمن زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین است و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه اربعین حسینی است.


مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: اربعین حسینی در کشور عراق به خوبی فرهنگ سازی شده است به طوری که در مسیر حرکت زوار زیرساخت ها و نذوراتی فراهم می شود و برای زواری که از این مسیرها به سمت زیارت امام حسین (ع) حرکت می کنند تمام امکانات تغذیه ای و اسکان و خواب به صورت اهدایی از سوی مردم فراهم شده است.


حجت الاسلام قبادی ابراز داشت: امید است استان کرمانشاه که مسیر حرکت زوار به سوی کربلای معلی است، از امکانات رفاهی مناسب تری برای زوار برخوردار شود و تغذیه و اسکان زائران همانند کشور عراق به صورت اهدایی و جهت جلب خشنودی امام حسین (ع) فراهم شود، یقینأ خدمت به زائر امام حسین (ع) خدمت به سیدالشهدا است.


وی با بر شماری برنامه های اداره تبلیغات اسلامی برای ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی در دهه آخر ماه صفر نیز اعزام مبلغان به نقاط محروم را مدنظر دارد، از دیگر برنامه های این اداره، تشویق و ترغیب هیئات مذهبی، حسینیه ها و مساجد به برپایی مراسمات عزاداری و حمایت از آن ها است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در سال های اخیر اداره تبلیغات اسلامی مبلغ زیارت اربعین بوده و طبق وظایف محوله، به جلب مشارکت مردم در فراهم سازی امکانات اسکان و استراحت زائران می پردازد.


حجت الاسلام قبادی تأکید کرد: استان های کرمانشاه و ایلام به دلیل این که مسیر تردد زائران کربلای معلی و نجف اشرف هستند، باید همچون کشور عراق امکانات تغذیه ای، اسکان و وسایل نقلیه را بصورت رایگان برای زائران فراهم آورند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز همواره در راه جلب و جذب مشارکت هیئات مذهبی و عموم مردم گام بر می دارد.


وی در پایان عنوان داشت: امید است استان کرمانشاه در زمره استان های برتر در زمینه عمل به دستورات دینی قرار گرفته و عزاداری ها به نحو شایسته ای که مورد قبول خداوند متعال و سیدالشهدا است صورت گیرد و نکاتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در عزاداری ها لحاظ شود، باید جلوی ورود منکر به مجالس عزا گرفته شده و معروف های مؤکد در عزاداری ها ترویج یابد./857/302/ب2

ارسال نظرات