۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۰۱۰۹۶
آیت الله شبستری:

همدلی و همزبانی مسؤولان راهگشای مشکلات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر جدی گرفتن معنویت و غذای روحی جوانان در شرایط تهاجم فرهنگی غرب، گفت: همدلی و همزبانی میان مسؤولان راهگشای مشکلات فرهنگی و معنوی است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و اهالی شهر هشترود، اظهار داشت: انسان لازم است به طعام و غذای خود نظر و توجه داشته باشد.


وی با بیان این‌که انسان نیازمند غذای روحی است، ادامه داد: منظور از طعام در آیات قرآن که دعوت به دقت در طعام شده است، تنها طعام ظاهری و جسمی نیست، امام سجاد(ع) می فرماید در این آیه مقصود علم و دانش انسانی است.


عضو خبرگان رهبری قرآن و بیانات اهل بیت(ع) را بهترین غذای روحی انسان می باشد، تصریح کرد: نباید به مطالب شخصیت های غربی که از مغز های الکی آن ها  تراوش یافته است، توجه داشت، نباید در مسائل روحی دچار بهره گیری از غذای ناسالم شویم.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، ابراز داشت: لبه تیز تهاجم فرهنگی به سمت جوانان می باشد، از این رو باید غذای روحی نسل جوان مورد دقت و توجه قرار گیرد، نماز جمعه و جماعت، انس با قرآن و مسائل معنوی برای صیانت نسل جوانان از تهاجم فرهنگی و غذای ناسالم روحی باید جدی گرفته شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به دیانت و پشتکار مردم تبریز هشترود، ابراز داشت: واردات برخی اقلام مانند برنج و گندم برای کشور اسلامی مناسب نمی باشد، مردم تبریز که در امر کشاورزی فعال هستند باید برای این امر بیشتر تشویق شوند و در کشاورزی توسعه روز افزون داشته باشند.


وی جلسه حاضر را تجلی همدلی و همزبانی میان مسؤولان و مردم هشترود دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی را یک مسأله اساسی است، امید  است با وحدت در حوزه اقتصاد مقاومتی از رهگذر کشاورزی فعالتر و بهتر عمل شود.


آیت الله شبستری با تأکید بر همدلی در حوزه معنویت و دیانت مردم هشترود، افزود: همدلی در توسعه معنویت و دیانت باید مورد توجه بوده و مسؤولان هشترود نیز با وحدت در حوزه مسائل فرهنگی نیز فعال بوده و انتظار داریم مسؤولان که در این امر مؤثر هستند تلاش بیشتری را مبذول کنند.


وی با تأکید بر جدی گرفتن مسأله تهاجم فرهنگی و مشکلات معنوی جامعه، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی دغدغه‌ی جدی دارند که این مطلب ما را به حساسیت این مهم رهنمون می سازد، مسائل فرهنگی باید جدی گرفته شود./854/202/ب3

ارسال نظرات