۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۰۱۱۰۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مبارزه استکبار جهانی برای ملت ایران ابدی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید بر این که مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی برای ملت ایران ابدی است، گفت: ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه با آمریکا دست دوستی نخواهند داد چون عملکرد آمریکا علیه ملت ایران سرشار از جنایت و توطئه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه ستاد برگزاری مرحله استانی سی‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران، تنها راه نجات از انحرافات و گمراهی‌ها را تبعیت از فرامین قرآن کریم دانست.

 

حجت الاسلام علیزاده جامع‌‌ترین و کامل‌‌ترین کتاب‌ها در عرصه‌ هدایت و راهنمایی بشر را قرآن کریم معرفی کرد و بیان کرد: بزرگ‌ترین کتاب مسلمانان قرآن کریم است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: قرآن به عنوان یک منشور جهانی و فراگیر متضمن مجموعه آموزه هایی است که عمل به آنها رستگاری و کمال انسان را به‌دنبال دارد.

 

وی با بیان این که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، بیان داشت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام الله است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تلاش های قاریان قرآن برای توسعه فرهنگ قرائت و فهم قرآن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

وی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.  

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند. 

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تحقق سیره عملی حضرت سیدالشهدا(ع) در جامعه، گفت: مقدمه نهادینه شدن سیره عملی امام حسین(ع) شناخت افکار نورانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که محرم یک ظرفیت است و باید از این فرصت در جهت وحدت و همگرایی جهان اسلام استفاده کنیم، اضافه کرد: باید از تحریف فرهنگ عاشورا جلوگیری شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به گفتمان استکبار ستیزی ملت ایران اشاره کرد و  با تاکید بر این که نباید ذره‌ای در مبارزه با استکبار کوتاهی کنیم، تصریح کرد: مصداق بارز استکبار جهانی آمریکای جنایتکار است و مبارزه با این کشور تعطیل‌بردار نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی برای ملت ایران ابدی است، خاطرنشان کرد: ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه با آمریکا دست دوستی نخواهند داد چون عملکرد آمریکا علیه ملت ایران سرشار از جنایت و توطئه است./950/202/ب3

ارسال نظرات