۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۸۶۲
مشاور وزیر بهداشت در طب اسلامی:

ارتقای سطح سلامت جامعه علوم پزشکی مبتنی بر فقه و اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر بهداشت در طب اسلامی گفت: افزایش تأثیرگذاری علوم پزشکی در ارتقای سطح سلامت جامعه در گرو شکل گیری این علوم بر پایه علم فقه، حدیث و اخلاقیات است.
همايش استاني «قرآن و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محمدمهدی اصفهانی، مشاور وزیر بهداشت در طب اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، صبح امروز در ششمین همایش «قرآن و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزایش تأثیرگذاری علوم پزشکی در ارتقای سطح سلامت جامعه را در گرو شکل گیری این علوم بر پایه علم فقه، حدیث و اخلاقیات عنوان کرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در دیدگاه های برخی از حکمای بزرگ اسلامی حدیث و فقه به عنوان دانش های پایه علوم پزشکی و طب مطرح شده است.


این مقام مسؤول ادامه داد: اگر پزشکان به اصول فقهی و اخلاقی پایبند باشند، برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه، اخلاقیات و مسایل ماورالطبیعه مانند تأثیر شفادهی پروردگار در سلامت، افراد را در فعالیت های پزشکی خود مد نظر قرار می دهند.


اصفهانی تصریح کرد: براساس آموزه های دینی و اسلامی پزشکان باید از سه ویژگی تقوای الهی، تلاش برای بازآموزی و پژوهش و خیرخواهی برخوردار باشند.


وی افزود: طب اسلامی برگرفته از بهترین تجارب است و مؤثرتر از دیگر علوم پزشکی نظیر طب سنتی، یونانی و هندی، حلال و حرام خداوند در آن برای حفظ سلامت آدمی رعایت شده است.


اصفهانی تأکید کرد: از این رو از پزشکان انتظار می رود در بهره گیری از این طب نهایت تلاش خود را به کار گیرند و برای تأمین سلامت دنیوی و اخروی جامعه، ارتقای معنوی و روحی افراد را نیز در برنامه های درمان خود قرار دهند.


به گزارش رسا، ششمین همایش قرآن و سلامت با حضور جمعی از کارمندان، استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و دو نفر ازاعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تالار ابن سینای شهرکرد در حال برگزاری است./9457/
203/ب2

ارسال نظرات