۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۰۴۹
حجت الاسلام موسوی:

قیام عاشورا ارزش دین الهی را تبیین کرد/ روحانیت حافظ دین الهی از انحراف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی با بیان این‌که قیام عاشورا با فداکاری امام حسین(ع) ارزش دین الهی را تبیین کرد، گفت: روحانیت حافظ دین الهی از انحراف است و انحراف در دین حسین(ع) را به مسلخ شهادت می کشاند.
بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی شامگاه امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه طلبگی، اظهار داشت: طلاب حافظان دین الهی هستند.


وی با اشاره به حرکت حضرت اباعبدالله و قیام عاشورا، تصریح کرد: حضرت اباعبدالله به دنبال انحراف جامعه اسلامی و مشاهده آن که دین خدا و سنت پیامبر به فراموشی سپرده شده است، برای احیای دین الهی امام حسین(ع) از مدینه به مکه و سپس عازم کوفه شد.


مدیر مرکز خدمات استان با بیان این‌که امام حسین(ع) با فدا کردن جان خود و خانواده اهمیت دین الهی و ارزش آن را نشان داد، ابراز داشت: در یک نگاه کلی و دقیق تر می توان تمام انگیزه ها و علل و عوامل بر شمرده شده در خصوص قیام امام (ع) را در احیای دین خلاصه کرد.


وی اصلاح جامعه مسلمین و احیای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل حکومت اسلامی و احیای کتاب و سنت را از مهم ترین مؤلفه‌های احیاگری دینی که امام حسین(ع) بر آن تاکید فراوان داشته، دانست و ابراز داشت: انحراف دین الهی سبب ساز قیام و جریان عاشورا شد.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: نهضت سالار شهیدان که سرانجام به شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش انجامید ، در عین آن که تلخ ترین حادثه در تاریخ دین داری به حساب می آید ، خود ثمرات و برکاتی داشته که تا کنون استمرار یافته است . یکی از برکات این نهضت عظیم ، بازسازی آن دسته از مفاهیم دینی است که در روزگار امام دچار تحریف و مسخ شد.


وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عرصه‌ای که نهضت امام حسین(ع) در آن تأثیر عمیق و ماندگاری گذاشته، ابعاد فرهنگی است، به این معنا که این نهضت برخی از مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی فراموش شده یا تحریف شده در روزگار خود را اصلاح و بازسازی کرد.


این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: روحانیت نگهبان دین الهی و ارزش های شرعی است، طلبه باید قدر این فرصت را بداند و ارزش حضور در این مکان شریف را قدر بداند، حضور در حوزه های علمیه توفیقی است که نصیب هر کسی نخواهد شد.


وی با بیان این‌که فلسفه حوزه و روحانیت همین صیانت از دین در برابر انحراف است، افزود: اگر دین الهی نگهبانی نداشته باشد تحت انحراف قرار خواهد گرفت و جامعه اسلامی به سمتی حرکت خواهد کرد که حسین ها به مسلخ شهادت خواهند رفت./854/202/ب2

ارسال نظرات