۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۲۶۹۵
فرمانده سپاه ناحیه آمل:

تشکیلات بسیج نظام اسلامی تبدیل به الگویی جهانی شده است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان این که تشکیلات بسیج نظام اسلامی تبدیل به الگویی جهانی شده است، گفت: بسیاری از کشورهای جهان می خواهند از این تشکیلات الگوگیری کنند که می تواند برای آن ها راهگشا و اثربخش باشد.
فرمانده سپاه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سرهنگ پاسدار حکمت داج لیری، فرمانده سپاه ناحیه آمل امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج که در فرمانداری آمل برگزار شد با بیان این که نگاه به وضعیت کشورهای منطقه و دنیا سبب می شود تا قدر بسیج را بدانیم، گفت: بسیج شجره طیبه ای است که همواره مایه خیر و برکات فراوان است.


وی خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف می خواهند بسیج را ایجاد کنند تا مردم قدر امنیت را دانسته و دفاع شایسته ای از کشور خود داشته باشند.


داج لیری با بیان این که تشکیلات بسیج نظام اسلامی تبدیل به الگویی جهانی شده است، بیان داشت: بسیاری از کشورهای جهان می خواهند از این تشکیلات الگوگیری داشته باشند که می تواند برای آن ها راهگشا و اثربخش باشد.


فرمانده سپاه ناحیه آمل خاطرنشان کرد: بسیج در همه عرصه ها و میدان ها اعلام آمادگی کرده و در بخش های جنگ نرم، دفاع از ارزش های انقلاب، سیاست و بخش های دیگر حضور دارد.


وی با بیان این که برنامه های هفته بسیج با عنوان بسیج دست قدرت خدا برگزار می شود، افزود: 230 برنامه همزمان با هفته بسیج در آمل برگزار می شود که 50 برنامه شاخص است و انتظار می رود ادارات و دستگاه های مختلف افزون بر حمایت های معنوی در کمیته های مدنظر فعالیت و پشتیبانی لازم را داشته باشند.


داج لیری با اشاره به این که برنامه های هفته بسیج از روز جمعه 29 آبان با عنوان بسیج، ولایت مداری و انتظار آغاز می شود، گفت: در این روز برگزاری دعای پرفیض ندبه، گردهمایی
میقات صالحین و سخنرانی پیش از خطبه و برپایی ایستگاه سلامت، نشست فرهنگی بصیرتی هیات منتظران موعود، اجرای راهپیمایی شبانه و فراخوان گردانهای عاشورا و مسابقه چهارجانبه فوتسال صورت می گیرد.


فرمانده سپاه ناحیه آمل خاطرنشان کرد: برنامه های روز 30 آبان با عنوان بسیج، بصیرت و استکبارستیزی شامل نشست فرهنگی بصیرتی، ویزیت رایگاه همراه با اهدای خون، نخستین نشست تخصصی اصحاب رسانه با موضوع رسانه و بصیرت دینی، نشست فرهنگی بصیرتی هیات منتظران موعود و نشست فرهنگی بصیرتی است.


وی با بیان این که برنامه های سومین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی با اجرای برنامه های مختلفی در این راستا همراه است، گفت: همایش فرهنگی جهادی در مدیریت علمی سازی کشاورزی روستا، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح اقتصاد مقاومتی پرورش مرغ بومی و پرورش قارچ، افتتاح ساختمان پایگاه مقاومت بسیج، افتتاح خانه محروم، همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت و تقدیر از بسیجیان نمونه و همایش امربه معروف و نهی از منکر پایگاه ها و تجلیل از نخبگان بسیجی صورت می گیرد.


داج لیری ادامه داد: روز دوشنبه 2 آذر با عنوان بسیج، خودباوری و جهاد علمی نام گذاری شده است که در این روز یادواره شهدای دانش آموزی، مسابقات بومی و محلی پایگاهی، افتتاح سالن ورزشی صالحین، یادواره شهدا، مسابقه فرهنگی حلقه نوجوانان، همایش بسیج و فرهنگ جهانی و رونمایی از کتاب شهید شاخص سال بسیج هنرمندان و محفل انسی با قرآن برگزار می شود.


فرمانده سپاه ناحیه آمل به برنامه های پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: همایش خطبه خوانی حضرت زینب(س)، یادواره شهدای کارمندی، کارگاه و نمایشگاه افزایش جمعیت، نشست فرهنگی بصیرتی با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی، نشست حلقات سرگروه های صالحین، یادواره شهدای ورزشکار و نشست فرهنگی بصیرتی صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: در روز چهارشنبه 4 آذر که با عنوان بسیج، وحدت و بیداری اسلامی نام گذاری شده برنامه هایی شامل کارگاه آموزشی تایید محتوای محصولات فرهنگی و تبلیغی بسیج، نشست فرهنگی بصیرتی، یادواره شهدای کارگری، افتتاح آموزشگاه بسیج مداحان، همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاهها، همایش امربه معروف و نهی از منکر سرگروههای حلقات صالحین و کارگاه مشاوره ازدواج و افزایش جمعیت برگزار می شود.


داج لیری به برنامه های آخرین روز از برنامه های هفته بسیج با عنوان بسیج، ایثار، میثاق و شهادت اشاره  کرد و بیان داشت: اجتماع بزرگ و حماسی بسیجیان آمل تحت عنوان شکوه ایستادگی، همایش بسیج اداری و کارگری، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا، عصری با شهدا، یادواره 151 شهید حوزه کربلا و نشست فرهنگی بصیرتی صورت می گیرد.


فرمانده سپاه ناحیه آمل خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برنامه های بزرگداشت هفته بسیج به شایستگی و در مقام بسیجیان گرانقدر شهرستان آمل صورت گیرد.

 

ضرورت برگزاری باشکوه برنامه های هفته بسیج
حسین احسانی، معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل در این جلسه با بیان این که امام راحل دستور تشکیل بسیج مستعفان را دادند که بعد از انقلاب این نهاد نقش مهم و اساسی داشته است، گفت: اگر حضور بسیجیان عزیز و دلاور نبود خدایی ناکرده دشمنان می توانستند آسیب های جدی به نظام اسلامی وارد کنند.


وی خاطرنشان کرد: پیروزی بزرگ هشت سال دفاع مقدس مرهون از خودگذشتگی بسیجیان است که خالصانه و عارفانه از سرزمین خود دفاع کردند و این افتخار بزرگی است.


احسانی ادامه داد: بسیجیان بعد از جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف سازندگی و دفاع از ارزش های والای نظام اسلامی پیشگام و پیشقدم بوده و در این راستا تلاش های ارزشمندی صورت می دهند.


معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل بر برگزاری باشکوه برنامه های هفته بسیج در آمل تاکید کرد و بیان داشت: ضرورت دارد برنامه های گرامی داشت هفته بسیج به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود.


محمود ناییج، رییس اداره ورزش و جوانان آمل در این جلسه از برگزاری سومین یادواره 154 شهید ورزشکار آمل خبرداد و تصریح کرد: این یادواره در روز سه شنبه سوم آذر ماه و از ساعت 19 در سالن زورخانه شهید سید علی جبرییلی نیاکی صورت می گیرد.


وی خاطرنشان کرد: سه شهید ورزشکار مهندس شهید هادی جعفری، شهید روح الله سلطانی و جانباز شهید علی شالیکار که در عرصه های مختلف ورزشی حضور داشتند امسال به افتخار شهادت نائل شدند و دو شهید غواص را نیز در این شهرستان داریم.


رییس اداره ورزش و جوانان آمل تصریح کرد: ضرورت دارد ادارات و نهادها پای کار بیایند تا بتوانیم این یادواره را به بهترین نحو ممکن و در پاسداشت مقام والای شهدای ورزشکار صورت دهیم.


روح الله آذرگشت، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه با بیان این که شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل همانند گذشته حمایت های لازم را صورت می دهد، گفت: تلاش های لازم را صورت می دهیم تا بتوانیم برنامه های خوبی را در این هفته صورت دهیم.


وی خاطرنشان کرد: از سوی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل چاپ و نصب بنر در سطح شهر، سنگرسازی در محوطه شهری و ادارات، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری یادواره شهدای کارمندی به میزبانی شهرداری در حسینیه لاله های زهرایی، دیدار با خانواده های معظم شهدای شهرداری و غبارروبی مزار شهدا انجام می شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات