وجود حضرت رقیه و شهادت ایشان از منظر تاریخ و روایات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه یک شنبه(24 آبان ماه) در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به این که در آستانه شهادت حضرت رقیه(س) هستیم گفت: مظلومیت اهل بیت(ع) از آغاز بوده و تا الان نیز باقی است.
وی با بیان این که وجود حضرت رقیه(س) از دست و قلم دشمنان مصون نمانده است، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر شبهاتی مطرح شده مبنی براین که دلیلی بر وجود دختری به نام رقیه در شام وجود ندارد و آن را زبان به زبان نقل می کنند.
این مقام مسؤول با بیان این که چندسال پیش در هنگام آگاهی برای نخستین بار از این شبهه شخصی از بنده پرسید که مادر حضرت رقیه(س) چه کسی است، ادامه داد: گفتم که جواب سوال را می بینم و دیدم بله ابهاماتی وجود دارد البته شیخ عباس قمی اصل مطلب را بیان کرده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در یک یا دو سال اخیر پس از اقامه نماز ظهر شخصی از بنده سوالی پرسید که آیا کسی از مورخین نوشته که امام حسین(ع) دختری به نام رقیه داشته اند؛ به او گفتم بله و در کتاب کامل بهایی نوشته شده و در منتهی الآمال آمده است.
آیت الله شفیعی با اشاره به سخنی از آیت الله گلپایگانی مبنی براین که مسائلی که بدیهی هستند نباید دنبال آن رفت که مبدأ آن چه چیزی و کجا است؛ این مسأله و وجود یا نبود دختری به نام حضرت رقیه(س) نیز اینگونه است.
وی با تأکید براین که دشمنان با این شبهه مسموم، افکار و اعتقادات مذهبی شیعه را زیر سوال می برند، گفت: برخی ها دراین رابطه مطالبی نوشته، برخی ها به دختر سه ساله، چهارساله و در کل هر شخصی بخشی را جریان را نوشته است و با جمع بندی اطمینان با وجود چنین دختری حاصل می شود.
این مقام مسؤول با اشاره به این که حضرت رقیه(س) در کربلا بوده و در خرابه شام از دنیا رفته، مادر ایشان زنی به نام ام اسحاق که زن امام حسن مجتبی(ع) بود و امام پیش از شهادت وصیت کرده بود که پس از شهادت با امام حسین(ع) ازدواج کند، ابراز داشت: امام حسین(ع) از طریق ازدواج با ام اسحاق صاحب فرزندی به نام رقیه شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منابع و مدارک وجود دختری به نام رقیه فرزند امام حسین(ع)، ادامه داد: کتاب کامل بهائی متوفای 700، محدثه عباس قمی در دو کتاب منتهی الامال و نفس المهموم، الحاویه فی مثالب معاویه نوشته قاسم بن محمد بن احمد ماموفی، التتمه فی تواریخ الائمه ص 76، کاشف الغمه فی تاریخ الائمه(ع)، لهوف، نورالابصار، الانساب، بحارالانوار فی معرفه الاخبار الائمه الاطهار، روضه الشهدا، المنتخب شیخ طریحی، انوار المجالس، معالی السبطین، مشعشعه الحسینیه، اعیان الشیعه، منتخب التواریخ، ریاحین الشریعه، موسوعه الامام الحسین(ع) و دیگر موارد از جمله اسناد و منابع هستند./9453/202/ب1