۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۲۷۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اعدام شیخ نمر فروپاشی حکومت ۸۲ ساله آل سعود را در پی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اعدام شیخ نمر مساوی با فروپاشی حکومت ۸۲ ساله آل سعود است، گفت: آل سعود با چالش های متعددی مواجه است که مسأله شیخ نمر نیز به چالشی دیگر برای این حکومت تبدیل شده است.
خجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که شیخ نمر به عنوان روحانی برجسته شیعی کشور عربستان است، گفت: صدور حکم اعدام ایشان یک تصمیم عجولانه و احساسی است که آل سعود برای نجات خود از چالش های پیش رو دست به این اقدام زده است.

 

وی افزود: این حکم بیشتر از این که امنیتی باشد، یک حکم سیاسی است که با اعتراض منطقه ای و بین المللی مردم و شخصیت های مسلمان و غیر مسلمان مواجه شده است.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که اعدام شیخ نمر مساوی با فروپاشی حکومت ۸۲ ساله آل سعود است، گفت: دستگیری شیخ نمر در گذشته نیز سابقه داشته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شیخ نمر ارتباط عمیقی با قرآن و اهل بیت(ع) دارد، گفت: یکی از درخواست های شیخ نمر از حکومت عربستان، رسیدگی به وضعیت قبرستان بقیع است.

 

وی با یادآوری این که شیخ نمر درخواست به رسمیت شناختن مذهب تشیع را از آل سعود داشته است، گفت: این عالم شیعی نظام آموزشی و درسی حاکم در عربستان را نقد کرده و شیعیان عربستان را نیز دعوت به آمادگی برای دفاع از حقوق و جامعه خود کرده است.

 

به گفته وی، شیخ نمر آل سعود را متهم به سیاست های تبعیض آمیز کرده است، چرا که ایشان معتقد است آل سعود در عربستان به ویژه در مناطق شیعه نشین با سیاست تبعیضی عمل می کند.

 

شیخ نمر مفتی های وهابی را ساخته و پرداخته آل سعود می داند

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر این که شیخ نمر بر مواضع خود علیه آل سعود اصرار و ثبات قدم دارد، افزود: وی اعتقاد به استقامت و پایداری دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه دیگر اقدام شیخ نمر در عربستان را نقد به رسانه‌های این کشور دانست و افزود: ایشان رسانه های عربستان را وابسته به آل سعود و حتی مفتی‌های وهابی را ساخته و پرداخته آل سعود می داند.

 

وی با اشاره به این که شیخ نمر در یکی از خطابه های خود ولیعهد سابق عربستان را طاغوت ستمگر خطاب می‌کند و معترض به تهاجم عربستان به یمن است، گفت: مواضع شیخ نمر تند، صریح، روشن و حق مدارانه است، از این رو آل سعود را نگران کرده است.

 

به گفته وی آل سعود با چالش های متعددی مواجه است که مسأله شیخ نمر نیز به چالشی دیگر برای این حکومت تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر این که اعدم شیخ نمر به عنوان یک غلط فاحش از سوی عربستان، مشکلات این کشور را مضاعف خواهد کرد، گفت: شرایط نشان دهنده شروع شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم آل سعود است./1307/302/ب2

ارسال نظرات