۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۰۲۸۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

جلوگیری از نفوذ آمریکا رسالت همگانی است / ضرورت ارائه راه های برون رفت از آسیب های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: توجه به تذکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر رصد و جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور رسالتی همگانی است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی دابودشت با بیان این که در شرایط کنونی در خندق فرهنگی قرار داریم، گفت: فرهنگ هر جامعه نتیجه جوشش و رویش های باطنی بر گرفته از ذوب ولایت شدن و پرورش استعدادهایی که در مکتب اهل بیت(ع) متبلور شده است.


امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: فرهنگ توسط والدین به منصه ظهور و بروز می رسد که فرزندان بعدها با حضور در مکتب علم دینی اسلام ناب محمدی(ص) مسیر اصلی خود را پیدا می کنند تا بتوانند به تکامل برسند.


وی با اشاره به این که ابتدایی ترین کار در شورای فرهنگ عمومی تشکیل دبیرخانه ای با حضور کارشناسان زبده است که می تواند موضوعات کارشناسانه و شناخت تهدیدات امروز جامعه توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خدمت اعضا قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های امروز جامعه سایت های مجازی و تلفن های همراه هوشمند در خانواده ها است که اعضای خانواده با وجود این که در کنار یکدیگر هستند اما به دلیل غرق شدن در دنیای مجازی از یکدیگر دور می شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: استفاده از تکنولوژی روز هر چند فوایدی دارد اما دارای معایب و زیان هایی از جمله کم حوصلگی و بیماری های عصبی است که یکی از اقدامات کارگروه شورای فرهنگ عمومی شناسایی آسیب های اجتماعی امروز جامعه و راه های پیشگیری و ارائه تدابیر و درمان آن است.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: این کارگروه از اعضای دانشگاه ها، نهادهای امنیتی و ناجا می تواند آسیب های اجتماعی را شناسایی و راه های برون رفت از آسیب ها را در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار دهد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که فرهنگ اساس عزت و ذلت هر جامعه ای است، گفت: اگر فرهنگ در جامعه ای حاکم باشد همه چیز آن سرجایش قرار داشته و اگر فرهنگ جامعه ای دچار آسیب شود تمامی بخش های آن آسیب می بیند.

 

وی ادامه داد: عمده ترین کار شورای فرهنگ عمومی کشور تبیین صحیح و کامل فرمایش ولی امر مسلمانان در همه زمان ها و در موضوعات متعدد و نیاز روز جامعه بوده و در این ایام نیز به فراوان بیان نفوذ دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به تذکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر رصد و جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور رسالتی همگانی است، گفت: روش نفوذ امپریالیسم غرب در 150 سال اخیر به گونه ‌ای بود که کشورهای شرق را مورد استثمار و استعمار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید دارای گروه های خاصی باشد و موضوعات در این کارگروه ها بعد از تبیین و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی برود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ آمریکا و به خصوص نفوذ فرهنگی به این سبب است که تهاجم فرهنگی غرب در کشورهای شرق و به خصوص ایران به یک قاعده تبدیل شده و در واقع شرط اصلی حیات آمریکا نفوذ به کشورهای منطقه است.

 

وی با بیان این که ضرورت دارد صاحب نظران اهداف شوم آمریکا را به درستی تحلیل کنند، گفت: در جریان نفوذ آمریکا بزرگ ترین  و اصلی ترین هدف آن ها تحقیر مشرق زمین از حیث فرهنگی، علمی و مدنی به صورت روان شناسانه و جامعه شناسانه بوده که با پژوهش های عمیق خود به دنبال تحقیر در حد انحلال این کشورها پرداختند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر افزود: نوع مردم از مسائل پشت پرده سیاست‏های جهانی ناآگاه بوده و با ظرافت عقلی به این مباحث نگاه نمی‏کنند که به همین سبب آمریکا و هم پیمانانش با پیشرفت‏های صنعتی و رفاه مادی به ذهن جامعه نفوذ کرده و ابزار تفوق خود بر کشور را آشکار می ‏کنند که این نحوه نفوذ به وسیله حاکمان دست نشانده و ابزار تبلیغی سرعت نیز می‏پذیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام خمینی(ره) بارها درباره آمریکا هشدار داده‏ و تأکید کردند این کشور با صبر زیاد و شاید تا یک قرن و بیشتر کار کند تا سلطه خود را افزایش دهد و به همین سبب توهم نشود که دیگر آمریکا از ایران ناامید شده و دست از شیطنت های خود برداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: گام نخست نفوذ تحقیر کردن مشرق زمین از حیث فرهنگ که خدایی ناکرده ما دارای فرهنگ اصیل نیستیم و این در واقع سخره قرار دادن حیثیت اسلام و قرآن و اهل بیت معصومین(ع) است و گام دوم آمریکا برای نفوذ علاقمند کردن و ایجاد محبت به فرهنگ فساد انگیز غرب به وسیله ابزار تبلیغی و با پژوهش‏های روانشناسانه، جوانان مشرق زمین را عاشق فرهنگ خود کرده و آن‏ها را از اهداف و آرمان‏ها باز می‏دارند.

 

وی با بیان این که اگر متوجه این فتنه عظیم جامعه سوز نباشیم در مرحله بعد انحلال ملت‏ها صورت می‏گیرد، بیان داشت: آن ها در میان صاحبان قدرت و دولت‏ها نفوذ کرده و با تهدید، تطمیع و یا حتی به قدرت رساندن منافقان و خائنان، ملت‏ها را اسیر فرهنگ و علم مادی خود می‏کنند و با این سبب ملت‏ها به صورت خودکار وادار به پذیرش سلطه آمریکا در کشور خود می شوند.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: تنها راه مقابله با نفوذ آمریکا عقیم سازی تهاجم فرهنگی به سبب تکیه بر فرهنگ ایرانی و اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که اگر جوانان و ملت ایران به مواضع دقیق رهبر خود توجه داشته و با جهان بینی اسلامی و ایرانی مبتنی بر اسلام رشد کنند راه نفوذ بسته می شود که همین امر تا به امروز فریاد آمریکا را درآورده است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب بزک کردن چهره آمریکا در کشور را هشدار می‏دهند به این سبب است برخی در کشور که دارای قدرت نیز هستند می خواهند آمریکا را با آرایش چهره وارد کشور کرده و فرهنگ اسلامی را از بین ببرند./1314/202/ب2

ارسال نظرات