۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۸۸۵
استاندار قزوین مطرح کرد؛

ضرورت اجتناب از اقدامات خودسرانه در برگزاری مراسم اربعین

خبرگزاری رسا ـ استاندار قزوین با بیان این‌که باید از انجام کارهای خودسرانه در ساماندهی مراسم اربعین اجتناب شود،گفت: چرا که هر حرکتی که ناشی از بی‌تدبیری باشد می‌تواند مشکل‌ساز شود.
مرتضي روزبه، استاندار قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مرتضی روزبه، استاندار قزوین ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، مراسم اربعین حسینی یک حرکت عظیم و جهانی دانست و گفت: این مراسم برای ارادت به ساحت حضرت سیدالشهداء اتفاق می‌افتد و توفیقی است که هر یک باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

وی ادامه داد: در این حرکت جهانی، نظم مقوله بسیار اثرگذاری است و کوچک‌ترین بی‌نظمی می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

 

رییس ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی استان قزوین تأکید کرد: از کارهای خودسرانه در ساماندهی این مراسم اجتناب شود چراکه هر حرکتی که ناشی از بی‌تدبیری باشد می‌تواند مشکل‌ساز شود و در این راستا سازمان حج باید با مدیران این کاروان‌ها جلساتی برگزار کند.

 

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای نقش‌های متعددی در این حرکت عظیم است، ابراز کرد: اولین وظیفه استان مدیریت و ساماندهی زائران است و در گام‌‌‌ بعدی وظیفه سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به زائرینی که استان قزوین در مسیرشان قرار گرفته است را برعهده دارد.

 

روزبه در ادامه به وظیفه برگزاری باشکوه اربعین حسینی در استان اشاره کرد و گفت: باید این عزاداری‌ها ساماندهی و از لحاظ انعکاس این حرکت همانند عزاداری‌های عاشورای حسینی در صداوسیما پوشش مناسب صورت گیرد.

 

ورود به عراق بدون داشتن گذرنامه و ویزا ممکن نیست

وی افزود: با وجود تعطیلی‌ها در این ایام حجم مسافرین هم افزایش پیدا خواهد کرد که در این خصوص باید این امور ساماندهی شود.

 

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید هیئت‌هایی برای کنترل رفت و برگشت مسافران با هماهنگی با استان‌های مرزی ارسال شود چراکه اگر بدون برنامه‌ریزی این امر صورت گیرد خود موجب اختلال و مسبب یک معضل می‌شود.

 

روزبه در پایان گفت: تمامی زائران باید روادید داشته باشند چون ورود به عراق بدون داشتن گذرنامه و ویزا ممکن نیست و این موضوع باید در رسانه و صداوسیمای مر کز استان اطلاع‌رسانی شود تا زوار عزیز از این موضوع آگاهی داشته باشند./955/203/ب2

ارسال نظرات