۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۳۲۱۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

اجتماع عظیم اربعین حسینی خنثی کننده توطئه دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: پیاده‌روی و اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی پایه‌های استکبار را به‌لرزه در می‌آورد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از هیأت امنای امامزادگان مرکز استان با اشاره به پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی، اظهار کرد: اجتماع بزرگ شیعیان در کربلا مانند سال‌های گذشته قدرت آمریکا را متزلزل می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین درس و پیام‌های فراوانی دارد، افزود: باید بیش از این به ظرفیت اربعین حسینی جهت عزتمندی مسلمانان توجه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خدمت کردن به زائران حسینی خدمت به امام حسین(ع) است، ادامه داد: اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی پایه‌های استکبار را به‌لرزه در می‌آورد.

 

این مسؤول با بیان این که اجتماع مردمی اربعین حسینی حامل یک پیام بزرگ است، تصریح کرد: در این پیام شیعیان می‌خواهند به‌دنیا اعلام کنند که گره مشکلات جهان با پیروی از تفکر امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی که همان تفکر نظام جمهوری اسلامی است، برطرف می‌شود.


 
حجت الاسلام علیزاده پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین هیأت عزاداری شیعیان معرفی کرد و افزود: باید در اربعین حسینی تلاش کنیم گفتمان حضرت سیدالشهدا (ع) زنده شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اربعین حسینی روز تجدید عهد و میثاق با امام حسین(ع)، حضرت زینب(س)  و شهدای صحرای کربلا است، تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که دشمنان تلاش بسیاری برای کمرنگ جلوه دادن عزاداری ها و به ویژه شکوه عظمت اجتماع اربعین حسینی  انجام داده اند، تصریح کرد: اما حضور میلیونی دل های عاشق در این مراسم باشکوه بار دیگر عظمت اسلام ناب را به دنیا نشان می دهد.

 

وی حماسه زیارت اربعین را ادامه حماسه عاشور دانست و گفت: امید است که مقدمه حماسه ظهور باشد و هر کسی با هر نگاهی به اربعین نگاه کند می‌تواند این پیوند را احساس کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: این اجتماع عظیم اربعین، بیانگر ناکارآمدی دسیسه های استکبار بوده و باید بدانند که تا نام و یاد و سیره امام حسین(ع) در ملت های جهان بیدار و پرفروغ است، هیچ گاه قادر نخواهند بود، بر ملت مسلمان چیره شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ملت های مسلمان در روز اربعین حسینی بار دیگر عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به جهان نشان خواهند داد، گفت: کاروان های پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت، ولایتمداری، اقتدار و عمق معرفت شیعیان و سایر مسلمانان است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین(ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر(عج) به عهده اوست را مورد هدف قرار دادند./950/202/ب1

ارسال نظرات