۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۶۰۸
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

روحانیان از ظرفیت های موجود در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی بهره گیری کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: روحانیان از ظرفیت های موجود در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری کنند که دشمنان تلاش دارند از هر فرصتی برای تحقق اهداف خود و تضعیف جایگاه روحانیت استفاده کنند.
استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد انواری، استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز در کارگاه تلبس ویژه طلاب که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که می توانیم با رفتار خود در لباس روحانیت تبلیغ علمی صورت دهیم، گفت: ضرورت دارد تدبیر در امور را سرلوحه امور خود قرار دهیم که ثمرات گرانقدری دارد.


وی با اشاره به این که روحانیان با وجود لباس روحانیت می توانند وظایف تبلیغی خود را به نحوی شایسته انجام دهند، بیان داشت: نهاد روحانیت نهاد مقدسی است که در میان مردم جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.


حجت الاسلام انواری خاطرنشان کرد: نیاز است طلاب در کارهای خود تلاش و پرکاری داشته باشند که علما و بزرگان ما در زمان بازنشستگی خود بیشترین فعالیت ها را صورت می دهند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: ضرورت دارد با جدیت در فعالیت ها و اقدامات خود کوشا بوده و عقب نشینی در امور خود نداشته باشیم که امری نادرست است.


وی با بیان این که طلاب و روحانیان باید در جامعه کارهایی صورت دهند که در ذهن های مردم ماندگار شود، گفت: نیاز است تلاش جامعه روحانیت در راستای بهره گیری از فرصت های لازم در جهت انجام تکالیف و وظایف مورد نظر باشد.


حجت الاسلام انواری ادامه داد: روحانیان از ظرفیت های موجود در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری کنند که دشمنان تلاش دارند از هر فرصتی برای تحقق اهداف خود و تضعیف جایگاه روحانیت استفاده کنند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت اهداف والا و مقدسی دارند که باید با اهتمامی شایسته در مسیر تحقق آن گام بردارند، گفت: ضرورت دارد روحانیان آداب لازم را به درستی انجام داده و مراقبت های شایسته ای در مسیر انجام وظایف خود داشته باشند.


وی با اشاره به این که روحانیت سیره پیامبر گرامی اسلام را در برنامه های خود عملی کنند، بیان داشت: نیاز است در کار خود دقت و توجه لازم را داشته باشیم که دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد.


حجت الاسلام انواری تصریح کرد: مردم دیدگاه خوبی نسبت به روحانیت دارند که باید با هوشیاری و آگاهی لازم به وظایف اصلی خود پرداخته و اهتمام گرانقدری در راستای تحقق آن داشته باشیم.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که بهره گیری از اخلاق اسلامی تعالی بخش سعادت و رستگاری انسان است، گفت: همه باید تلاش کنیم اخلاق اسلامی را به عنوان عاملی ارزنده برای رسیدن به تعالی و تکامل سرلوحه امور خود قرار دهیم./1314/202/ب3

ارسال نظرات