۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۳۸۴۳
کارشناس دینی:

مؤمن نسبت به دین حرص و ولع دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که عمل به روایات و احادیث انسان را به صراط مستقیم هدایت می کند، گفت: حقوق الهی به سه دسته حق الله، حق النفس و حق الناس تقسیم می شود که انسان باید پاسخگوی این سه حق باشد.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی جمعه شب در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قرآن جواد الائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تأکید بر عامل بودن به گفتار اهل بیت(ع)، گفت: عمل به روایات و احادیث انسان را به صراط مستقیم هدایت می کند.

 

وی افزود: ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از نورانیت و برکات خاصی برخوردار است و با بهره گیری از این ایام می توان روح خود را جلا و شست و شو داد.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که امام حسن(ع) می فرماید نشانه های مروت در پایبندی به دین، اصلاح مال و ادای حقوق است، گفت: انسان گرسنه با حرص و ولع غذا می خورد و انسان متدین نیز باید نسبت به دین خود این جنین رغبت داشته باشد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) نسبت به دین اسلام حرص داشت و از بت پرستی مردم و زنده به گور کردن دختران ناراحت بود، گفت: امروزه برخی که آداب و رسوم زمان را رعایت نمی کنند و رفتارهای نابخردانه دارند را به مانند افراد زمان جاهلیت می پندارند.

 

وی با اظهار تأسف از کمرنگ شدن امانتداری و پایبند نبودن به اصول دین در جامعه، تأکید کرد: انسان مؤمن باید در کوچکترین اعمال خود تدبر کند تا خلاف دین و اصول اسلام رفتار و عمل نکند، چرا که بی توجهی به گناهان صغیره انسان را به تباهی و گرفتار شدن در گناهان کبیره می کشاند.

 

وی با تأکید بر این که یکی از معضلات دینی امروز جامعه پایبند نبودن بسیاری از مردم به پرداخت زکات است، گفت: در روایات داریم که اگر به خاطر پیران کمر خمیده، حیوانات زبان بسته و بچه های شیرخوار نبودن خداوند عذاب خود را نازل می کرد.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر اصلاح مال و دوری از درآمد شبهه دار، گفت: مال شبهه دار انسان را در دنیا و آخرت گرفتار می کند، از این رو در هر کسب و کاری باید اصول شرعی آن را دانست تا بر اساس آن عمل کرد.

 

به گفته وی، پیامبر اسلام(ص) در مورد شخصی که در یکی از جنگ های زمان ایشان به شهادت رسیده بود فرمود او در حال سوختن در آتش است، چرا که لباس تن او غصبی بود.

 

این کارشناس دینی با بیان این که شهدا هم باید پاسخگوی حق انسان باشند، گفت: حقوق الهی به سه دسته حق الله، حق النفس و حق الناس تقسیم می شود که انسان باید پاسخگوی این سه حق باشد./1307/202/ب1

ارسال نظرات