۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۰۸۸
لاریجانی در پاسخ به تذکر رسایی:

لایحه‌شفافیت منابع مالی انتخابات طبق ضوابط و در زمان مقرر درمجلس بررسی‌می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه شفافیت منابع مالی انتخابات در مجلس در زمان مقرر و طبق ضوابط بررسی می‌شود.
لاريجاني در صحن علني مجلس لاريجاني در صحن علني مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی در نشست علنی امروز (یکشنبه اول آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای، گفت: دولت لایحه‌ای را در تاریخ 24 آبان‌ماه تقدیم مجلس کرده است، ولی روی این لایحه تاریخ 19 آبان‌ماه درج شده است، این در صورتی که این لایحه روز 24 آبان توزیع نشد و روز بعد به دست ما رسید؛ لایحه مربوط به شفافیت منابع مالی و هزینه‌های انتخابات.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همان شب وزیر کشور در تلویزیون اعلام کرد که ما لایحه‌ای را به مجلس داده‌ایم که فردا روزنامه‌ها تیتر زدند "هراس از شفافیت". مجلس هفته گذشته 3 روز جلسه داشته است، امروز هم من لیست را نگاه کردم و دیدم 15 دوفوریتی در لیست بود. من و بسیاری از نمایندگان از شفافیت هزینه‌های انتخاباتی استقبال می‌کنیم،‌ ولی اینطور با حیثیت مجلس بازی کردن با اهداف سیاسی و انتخاباتی درست نیست. برداشت شده است که مثلا ما می‌ترسیم، ولی خیر، خیلی هم خوب است، ولی این سازوکار دارد و باید از حیثیت مجلس دفاع شود. آقای دکتر لاریجانی نباید تلقی شود که مجلس این را نمی‌خواهد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: این لایحه در وقت معین داده شده و تاخیر و تعللی در کار نبوده است و مطابق ضوابط در نوبت قرار دارد و حتما مطرح خواهد شد. اینکه گفته شده مجلس تعلل کرده است، حرف نادرستی است./924/د102/ج
 

ارسال نظرات