۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۶۸۲
معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد:

امیدواری و عزتمندی، ریشه های شخصیتی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام منتظری بزرگ ترین حربه دشمنان را یأس و از بین بردن روحیه اعتماد به نفس بیان کرد و گفت: ریشه شخصیت شیعه امیدواری و عزتمندی است و شیاطین جهان به دنبال از میان بردن ریشه ها هستند.
شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام حسن منتظری، معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد، امشب در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع نجف آباد، از برکات انقلاب اسلامی را برخاستن ندای اسلام خواهی مظلومین جهان بیان داشت و گفت: منشأ برکات انقلاب برخواسته از عزت و کرامتی است که در پرتو دین اسلام به دست آمد و امروز دشمن به دنبال نابودی همین برکات است.  

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها و شبکه های ماهواره ای در تغییر سبک زندگی اسلامی افزود: جهت گیری معارف دینی از برنامه های ماهواره ای و شبکه های مجازی از اهداف دشمنان در تغییر رویکرد زندگی اسلامی است که سبب تغییر در نگرش جوانان به دین به عنوان تک بعدی شده است.

 

حجت الاسلام منتظری با تأکید بر این که توطئه های دشمن سبب شده است که دین در نزد جوانان تک بعدی شود، بیان داشت: معارف دین از نگاه غربی تنها یک امر کهنه و متعلق به 1400 سال قبل است و همین تفکر امروزه در جامعه چنان رخنه کرده است، که باید حتما در مبانی اسلامی، دستورالعملی غربی باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اسلام در تمام معارف دین از جمله خوراک و پوشاک، مباحث تربیتی و اقتصادی، سیاست و مبانی حقوق صاحب نظریه است ولی متاسفانه تبلیغات غربی در قالب شبکه های مجازی باعث سرمستی غرب در تبلیغ براساس زیباسازی شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد، آخر الزمان را عصر سرمستی غرب بیان داشت و گفت: جهان غرب از با آن که در عقاید و افکارش خالی از انسانیت است و سرمست غضب، شهوت و ثروت شده است ولی در برابر سیطره اسلام کمر خم کرده است و برای عرض اندام به جان کشورهای مظلوم جهان افتاده است.

 

وی از راهکارهای مبارزه با تفکر غرب را تبیین جامعیت دین در سایه شیرینی دین بیان کرد و افزود: حربه دشمن در این دوران که بصیرت و بینش جهانیان رو به تکامل است و مردم در یک سیر عقلانیت قرار گرفته اند، تنها براساس سیاه نمایی است و وظیفه اصلی ما در این دوران به جای برجسته کردن نقاط سیاه، واقعیت بینی و حقیقت بینی است.

 

حجت الاسلام منتظری سیاه نمایی در برابر بعضی آسیب های اجتماعی را منش شیطانی برشمرد و بیان داشت: انتقاد، علتی برای سیاه نمایی نیست و این منش اشتباهی است که به جای انتقاد، روح سیاه نمایی را وارد مسائل جامعه کنیم.

 

وی با اشاره به عملکرد آمریکا در طول انقلاب اسلامی و تغییر نگرش و حاکم شدن روحیه ذلت در بعضی از افراد، بیان کرد: لیست سیاه عملکرد آمریکا در برابر ایران نه تنها شامل 8سال دفاع جنگ تحمیلی، بلکه تحریم ها، ترورها تنها به خاطر از بین بردن روحیه عزتمندی شیعه بود و امروز به این باور رسیده اند که این روحیه با هیچ هجومی از میان نمی رود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد، عدم اعتماد به تبلیغات دشمن را از پیام های عاشورا و مکتب حسینی بیان داشت و افزود: حسین شخصیتی جهانی است که بشریت را در سایه عزتمندی به حرکت در آورد و ما پیروان این مکتب باید در برابر تمام ظلم ها و توطئه های دشمن روحیه عزتمندی را از دست ندهیم.

 

وی بزرگ ترین حربه دشمنان را یأس و از بین بردن روحیه اعتماد به نفس بیان کرد و گفت: ریشه شخصیت شیعه امیدواری و عزتمندی است و شیاطین جهان به دنبال از میان بردن ریشه ها هستند و عزتمندی فردی و اجتماعی است که جامعه را به هدف نهایی خود خواهد رساند.

 

حجت الاسلام منتظری با اشاره به پیاده روی اربعین نیز افزود: جریان عظیم پیاده روی اربعین که سال به سال اضافه می شود، نشان از سیر صعودی عزت مندی جهان تشیع و اسلام به سمت هدف نهایی و تشکیل جامعه مهدوی است./1306/202/ب1

ارسال نظرات