۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۱۷۳
آیت‌الله موحدی کرمانی:

غربی‌ها به بهانه تبادلات اقتصادی و سیاسی قصد نفوذ دادن عوامل خود را دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امروز غربی‌ها به بهانه تبادلات اقتصادی و سیاسی قصد نفوذ دادن عوامل همفکر خود به نظام را دارند، گفت: دشمنان معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ایران و غرب می‌توانند به اهداف خود برسند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر این‌که قوانینی که از سوی دولت و مجلس تصویب می‌شوند باید همراه با انصاف و عدالت باشد، اظهار داشت: این گونه نباشد که دولت و مجلس بگویند ما قانون تصویب کردیم و مردم باید بگویند چشم،‌ بلکه باید رضای مردم را نیز در این زمینه در نظر بگیرند.


وی افزود: اگر مسؤولان بر مبنای قانون، رضای الهی و مصلحت مردم تصمیمی گرفتند و قانونی را تصویب کردند چنین قانونی صحیح است و باید اجرا شود.

 

بسیج، گسترده شدن فرهنگ انقلاب در جامعه است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته بسیج این نهاد مقدس را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بسیج یعنی گسترده شدن فرهنگ انقلاب در کل جامعه و بسیجی باید در همه ابعاد و عرصه‌ها الگویی برای دیگر افراد جامعه باشد.


آیت‌الله موحدی کرمانی تبعیت از ولی فقیه را از ویژگی‌های بسیجیان دانست و افزود:‌ بسیجی باید از نظر اخلاق و عمل در جامعه و خانه الگو باشد و با شناخت زمان و بصیرت وظیفه خود را در هر شرایطی به درستی انجام دهد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، ابراز کرد: مردم با پای پیاده راهی کربلای معلا شده‌اند و باید بدانند که از همان گام نخست مورد عنایت ویژه امام حسین(ع) هستند؛ این اراده خدا است و عشق اباعبدالله الحسین(ع) را در دل‌های مردم به وجود آورده است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ امیدواریم این اجلاس منشأ آثار و برکات برای کشور باشد  اما اعظم برکات این اجلاس دیدار مقامات و مسؤولان این کشورها با رهبر معظم انقلاب بود؛ در این دیدارها همه مجذوب رهبری بودند و فوق‌العاده تجلیل کردند.


وی تأکید کرد: یکی از دلایل مجذوب شدن سران کشورها به رهبر معظم انقلاب،‌ نبود اوصاف رهبر معظم انقلاب در دیگر رهبران جهانی است؛ امروز رهبران کشورها برای ماندن بر سر قدرت و حکومت دست به آدم کشی می‌زنند و بلایی که عربستان بر سر مردم مظلوم یمن می‌آورد گواه بر این مدعا است.


آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: امروز مسؤولان و سران کشورها جنایات آمریکا، اسرائیل غاصب و جنایات بسیاری از رهبران دنیا را می‌بینند اما در ایران رهبری را مشاهده کردند که حامی مظلومان است و با تمام توان در برابر ترفند طاغیان که به دنبال اختلاف افکنی هستند همگان را توصیه به وحدت می‌کنند.


عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب دلسوز مردم و دولت‌ها هستند، گفت:‌ بی جهت نیست که پوتین خود را سراسیمه و بدون تشریفات از فرودگاه خدمت رهبری می‌رساند و دیگر سران نیز اعتراف می‌کنند که از بیانات ایشان استفاده کرده، از این رو باید قدردان چنین رهبری باشیم.
غربی‌ها به بهانه تبادلات اقتصادی و سیاسی قصد نفوذ دادن عوامل خود را دارند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ از سوی دشمن، اظهار داشت: غربی‌ها می‌گویند توافق هسته‌ای فرصتی برای انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران است.


وی بر ضرورت هوشیاری مسؤولان در برابر توطئه‌های دشمن و بستن راه‌های نفوذ تأکید کرد و گفت: دشمنان معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ایران و غرب می‌توانند به این هدف برسند و نفوذ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند.


آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل اگر یک آمریکایی وارد ایران می‌شد و با ضد انقلاب دیدار می‌کرد مردم این حرکت را نکوهش می‌کردند اما امروز غربی‌ها به بهانه تبادلات اقتصادی و سیاسی قصد نفوذ دادن عوامل همفکر خود به نظام را دارند، اما رهبری فرمودند این راه را بسته‌ایم و به طور قاطع خواهیم بست.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که دشمنان می‌خواهند در کشورهای اسلامی نفوذ کرده و تا ده‌ها سال از آن بهره برداری کنند، گفت: مسؤولان باید هوشیار باشند؛ جبهه‌های ضد اسلام، معونیت و حقیقت دست به دست هم داده تا نقطه ضعف و نفوذ را پیدا کنند.


دشمن به بهانه نظارت به دنبال نفوذ به حریم نظامی ما است

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که هدف دشمن نفوذ به حریم امنیتی و متوقف کردن توسعه دفاعی کشور است، تأکید کرد: به مسؤولان گفته‌ایم که مراقب باشند دشمن به بهانه نظارت، به حریم نظامی و امنیتی ما وارد نشود.


وی تصریح کرد:‌ مسؤولان متعهد، جوانان انقلابی، اقوام و اقلیت‌ها و افراد ساده لوح از اهداف دشمن برای نفوذ هستند از این رو همه باید مراقب باشند و جلوی نفوذ را بگیرند.


تغییر در فرهنگ، سیاست و ایجاد نارضایتی از اهداف دشمن است
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که دشمن در صدد تغییر در فرهنگ و سیاست و ایجاد نارضایتی عمومی است، گفت: دشمنان با ضربه به اعتقادات اسلامی ما در فکر اشاعه ارزش‌های غربی همچون فساد، فحشا، بی بندوباری و ابتذال در جامعه هستند.


عضو خبرگان رهبری کلید نفوذ دشمن در ایران برای رسیدن به این اهداف شوم را آمریکا دانست و افزود: ایران اسلامی آمادگی مذاکره با هر کشوری جز آمریکا را دارد چون هدف آن‌ها نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل خواسته‌های خودشان است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این‌که وضعیت سوریه این روزها در حال بهود است، ابراز کرد:‌ بیش از یک میلیون آواره سوری پس از عملیات هوایی روسیه علیه تروریست‌ها به میهن خود بازگشته‌اند و امیدواریم خداوند روسیه را در به هلاکت رساندن داعشی‌ها بیش از پیش موفق بدارد.


وی با اشاره به هدف قرار دادن جنگنده روسیه از سوی ترکیه، بیان کرد: امیدواریم هر دو کشور عاقلانه برخورد کنند و با خویشتن داری اوضاع رو به بهبودی رود.


مردم در شناسایی افراد برای انتخابات تلاش کنند
آیت‌الله موحدی کرمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را سرنوشت ساز دانست و گفت: مردم باید در شناسایی کاندیداها کوشا باشند و سوابق گروه‌ها و افراد را به دست آورند.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که انتخابات هر دو مجلس مهم است اما اهمیت مجلس خبرگان بیشتر، تصریح کرد:‌ تا چنین رهبری آگاه و دلسوز داریم غم نداریم اما دغدغه ما زمانی است که برای ایشان اتفاقی بیفتد در این صورت باید احتمالات را در نظر گرفت تا نگرانی به وجود نیاید./927/پ201/ج

ارسال نظرات