۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۴۳۹
امام‌جمعه اهر:

پیاده روی اربعین نمایش عظیم دشمن شکن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: اربعین مانور عظیم دشمن‌شکن است که با حضور بیست‌میلیونی زائران کربلا در سال گذشته از کشورهای مختلف در کربلای معلی لرزه بر اندام وهابیت انداخت.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام‌جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با ذکر روایتی از رسول گرامی اسلام (ص)، اظهار داشت: هر عمل عبادی بدون اخلاص هیچ و پوچ بوده و اگر انسان عملش را با اخلاص توأم نماید عمل او مفید و ارزشمند خواهد بود.


وی ادامه داد: واژه اربعین واژه مقدسی است که هم در متون دینی و هم در آیات الهی و روایات اسلامی دارای بازتاب و توجه خاصی است و مسئله اربعین حدیث نویسی در بین علماء مخصوصاً علمای تشیع فرهنگی متداول و دایر بوده و کتاب‌های چهل حدیث ازجمله چهل حدیث معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.


امام‌جمعه اهر افزود: مسئله اربعین در مسائل اخلاقی و عرفانی و چله‌نشینی نیز حائز اهمیت بوده و در جمع عارفان و سالکان الی الله مسئله چله‌نشینی و مراقبت چهل‌روزه مسئله‌ای متداول است و انسان وقتی ازنظر سن به بلوغ سنی می‌رسد، به مسائل اخلاقی، عرفانی و معنوی توجه می‌کند.


وی بیان داشت: در سن بلوغ درمی‌یابد که نعمت چیست و باید در مقابل نعمات خداوند متعال شکرگزار باشد و مسئله دیگر عمل صالح است که وقتی انسان به رشد عقلانی و سنی می‌رسد از خداوند تقاضای تعلیم عمل صالح که موجب رضای الهی باشد، می‌نماید.


عضو شورای استانی حوزه علمیه، ابراز داشت: فرهنگ زیارت اربعین در بین اولیای الهی و بزرگان قوم و عالمان الهی متداول بوده و پیوسته ما را به زیارت اربعین امام حسین (ع) و زنده نگه‌داشتن پرچم و بیرق اسلام ناب محمدی (ص) به زیارت کربلا رفتن و از نجف الاشرف تا کربلای معلا مخصوصاً با پای پیاده به پابوس امام حسین (ع) رفتن توصیه نموده‌اند.


وی یادآور شد: زیارت اربعین امام حسین (ع) از علائم تشیع و پیروی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و برای زنده نگه‌داشتن پرچم ابی‌عبدالله الحسین (ع) و اسلام ناب محمدی لازم است، مکتب اباعبدالله است که اسلام را زنده نگه‌داشته است.


 حجت‌الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: اربعین مانور عظیم دشمن‌شکن است که با حضور بیست‌میلیونی زائران کربلا در سال گذشته از کشورهای مختلف در کربلای معلی لرزه بر اندام وهابیت انداخت، امسال نیز حضور انبوه زائران هم از نظر کمی و هم ازنظر کیفی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.


 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اولین شکوفه‌های عاشورایى در اربعین شکفته شد، اولین جوشش‌های چشمه جوشان محبت حسینى که شط همیشه جارى زیارت را در طول این قرن‌ها به راه انداخته است در اربعین پدید آمد.


وی افزود: مغناطیس پُرجاذبه حسینى، اولین دل‌ها را در اربعین به‌سوی خود جذب کرد؛ رفتن جابر بن عبدالله و عطیّه به زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین، سرآغاز حرکت پربرکتی بود که در طول قرن‌ها تا امروز، پیوسته و پی‌درپی پرشکوه‌تر، پرجاذبه‌تر و پُرشورتر شده است و نام و یاد عاشورا را روزبه‌روز در دنیا زنده‌تر کرده است./854/303/ب

ارسال نظرات