۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۴۴۹
دبیر شورای امنیت ملی:

غرب چاره ای جز مذاکره با ایران نداشت/ دشمن می داند بنیه های داخلی کشور در شرایط تحریم قوی تر می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توان ذاتی خود دیگران را وادار کرد بپذیرند که دانش قابل بمباران شدن نیست، برخلاف آنچه توسط بوق های تبلیغاتی گفته می‌شود 5+1 چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشت زیرا نمی‌توانست اقدام نظامی کند.
305449 305449 305449 305449 305449

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز در پنجمین سالگرد شهادت شهید شهریاری و پاسداشت مقام شهدای دانشگاه که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این که در وصف شهید شهریاری گفته می‌شود طراح راکتور هسته‌ای نسل جدید یا پاسخگو بودن ایشان به نیاز علمی کشور همه شهید شهریاری نیست بلکه اخلاق‌مداری و رفتار سازمانی ایشان ماندگارتر از پتانسیل علمی ایشان بود.

 

امروز دشمن در صدد از بین بردن سرمایه‌های علمی ما است

وی افزود: زمانی که ترور به عنوان اقدامی سخت علیه ملتی که می‌خواهد مستقل زندگی کند به کار گرفته می‌شود به این معنی است که اهرم‌های دیگر که تجربه شد پاسخگوی هدف دشمن نبوده بنابراین آنها تلاش کردند سرمایه های علمی را از میان بردارند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: ترور و نفوذ دال بر این است که تمام دستاورد و تلاش توام با خون ماندگار است انقلاب ما با خون به دست آمد جنگ تحمیلی پیروزی خون بر شمشیر بود.

 

مذاکرات جلوگیری از شتاب توان هسته‌ای ما است

وی افزود: امروز دشمن برای جلوگیری از پر شتاب شدن توان هسته‌ای ما مذاکره را انتخاب می‌‌کند زیرا دستاورد خونی است که پس از مذاکره برای جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است؛ بنابراین آنچه که ملت ایران با خون کاشتند برای بیگانگان غیرقابل درو است و برای آیندگان کشور نتیجه عزت و تمدن خواهد داشت.

 

شمخانی بیان داشت: این که امروز جمهوری اسلامی ایران پرثبات‌ترین کانون انرژی است و برای معضلات منطقه راه‌حل منطقی ارائه می‌دهد و می‌گوید راه‌حل مشکلات فلسطین، سوریه و یمن دموکراسی است و هر کس را که وجدان بیداری دارد با خود همراه می‌سازد به تبعیت از مقاومت همین شهدا بوده است.

 

ما با تبعیت از شهدا ایران را کانون علم و معرفت در منطقه قرار می‌دهیم

دبیر شورای امنیت ملی ابراز کرد: ما می‌توانیم با تبعیت از شهدا ایران را کانون علم و معرفت منطقه‌ای قرار دهیم؛ شهید شهریاری با بضاعت کم قدرت فراوان ایجاد کرد و در مسیر تولید قدرت خود جان داد، همه ما می‌توانیم مانند شهید شهریاری شویم.

 

وی افزود: رسالت دانشگاه منبعث از همین اندیشه‌ها است، وقتی گفته می‌شود دانشگاه باید بتواند تولید علم کرده و جمهوری اسلامی را به مقام اول برساند و علم را به ثروت تبدیل کند در دانشگاه باید بتوان کرسی های اقتصاد مقاومتی و کرسی‌های آزاداندیشی راه انداخت و از بازی های سیاسی دوری کرد تا علم و دانش در آن پیشرفت کند برگرفته از رفتار و سیره شهدایی چون شهید بهشتی و شهید شهریاری است.

 

شمخانی عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توان ذاتی خود دیگران را وادار کرد بپذیرند که دانش قابل بمباران شدن نیست، برخلاف آنچه توسط بوق های تبلیغاتی گفته می‌شود 5+1 چاره‌ای جز مذاکره با ایران نداشت زیرا نمی‌توانست اقدام نظامی کند؛ می‌دانست که زمان به نفع هسته‌ای ایران پیش می‌رود و بنیه‌های داخلی در شرایط تحریم قوی‌تر می‌شود.

 

وی افزود: این دستاورد بزرگی است که توسط شهدای هسته‌ای پایه‌گذاری شد و در دولت یازدهم در معرکه مذاکره مرحله تثبیت آن در مذاکره به منصه ظهور رسید؛ می‌رویم که آنچه را که دیگران متعهد هستند با ریزبینی بر آن نظارت کنیم که در آن خطایی صورت نگیرد.

 

امروز خون شهدا در فلسطین و سوریه جاری است

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: واقعیت فراتر از ایران هسته‌ای، خون شهدای ایران در فلسطین و سوریه جاری است آنچه سبب مقاومت شهید شهریاری شد چیزی جز تاثیرپذیری از امام حسین(ع) نبود.

 

شمخانی افزود: امروز آنچه در فلسطین می‌گذرد انعکاس مقاومت ما در دوران دفاع مقدس است هر چند رسانه‌ها کمتر آن را بیان می‌کنند، اما اینکه 70 درصد از مردم کرانه باختری وارد عمل در مقابله با رژیم غاصب اسرائیل شدند در حالی که می‌دانند شهید می‌شود انعکاس بذری است که شهدای ما کاشتند.

 

راهپیمایی اربعین فریاد «هیهات من الذله» برای تمام مظلومان عالم است

وی اظهار داشت: اگر امروز برخی در اربعین شرکت می‌کنند بیانگر این است که نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) برای همه مظلومان در عالم می‌تواند الگو باشد، بنابراین خون شهید شهریاری را باید فراتر از مساله هسته‌ای دانست که امروز و فردای جهان به آن خواهد بالید.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ مقاومت شهدا سد ضد نفوذی را خواهد ساخت که نسل آتی جمهوری اسلامی ایران در سایه آن با عزت و استقلال  و سربلندی خواهد زیست امنیت و ثبات را در زندگی خود لمس خواهد کرد اگر همه ما پایبند به ارزش‌هایی باشیم که شهید شهریاری و دیگران به خاطر آن جان دادند./807/پ202/ج

ارسال نظرات