۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۵۴۱
امام جمعه آبگرم:

مهم‌ترین پیام اربعین شناخت ولایت و تبعیت از آن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبگرم گفت: اربعین وحدت و قدرت امت اسلامی را به مرحله اجرا می‌گذارد و تمدن نوین جهان اسلام را به جهانیان نمایش می‌دهد.
حجت الاسلام علي صالحي

حجت الاسلام علی صالحی امام جمعه آبگرم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به مراسم باشکوه اربعین حسینی، گفت: اربعین همایش بزرگ عاشوراییان است که با نگاه عارفانه و عاشقانه در این مسیر گام برمی‌دارند.

 

وی در ادامه افزود: فرهنگ سازی دفاع، شهادت و زیارت در ادامه راه حق ابا عبدالله الحسین(ع) است که چنین فرهنگی جامعه آرمانی را به وجود می‌آورد که در آن تمامی افراد مکتب امام حسین(ع) و محوریت رهبری ایشان را دنبال می‌کنند.

 

حجت الاسلام صالحی اربعین را موجب بیداری اسلامی و تمدن اسلامی دانست و تاکید کرد: اربعین وحدت و قدرت امت اسلامی را به مرحله اجرا می‌گذارد و تمدن نوین جهان اسلام را به جهانیان نمایش می‌دهد.

 

امام جمعه آبگرم تصریح کرد: اربعین به مسلمانان عزت و قدرت می‌دهد و مودت و رحمت را بین شیعیان برقرار می‌کند و با اتحادی که در بین مسلمانان ایجاد می‌شود آنها قاطعانه در برابر دشمن می‌ایستند.

 

مهم ترین پیام اربعین شناخت ولایت و تبعیت از آن است

این مسؤول با اشاره به پیاده روی زائران حسینی و تاثیر آن بر افکار غربی ها اظهار کرد: زمانی که مسلمانان از سراسر دنیا در این همایش عظیم شرکت می‌کنند و با رعایت نظم و مساعدت به یکدیگر گام بر می‌دارند وحدت و همدلی خود را به غربی‌ها نشان می‌دهند.

 

وی با بیان این‌که اربعین بصیرت افزایی می‌کند و اخلاق و ارتباط اجتماعی را در بین مردم گسترش می‌دهد عنوان کرد: در اربعین باید مراقب انحرافات و آسیب‌هایی که دشمنان می‌خواهند وارد کنند باشیم و حول محور دین و ولایت فقیه حرکت کنیم و اجازه ورود احزاب و گروهک‌ها را ندهیم.

 

حجت الاسلام صالحی در ادامه اضافه کرد: ما باید به تشکیل تشکل های اسلامی بپردازیم و قدرت نظامی و امنیتی کشورهای اسلامی را به دشمنان نشان دهیم در این صورت قطعا آنها شکست خواهند خورد.

 

امام جمعه آبگرم قدرت‌های غیبی را هم در مراسم اربعین حاضر دانست و بیان کرد: دشمنان باید بدانند اگر پیشرفته ترین مهمات را داشته باشند بدون امام حسین(ع) انسانیت و اسلامیت ندارند و بیداری مردم دنیا تنها با شناختن امام حسین(ع) برقرار است.

 

این مسؤول، داشتن اعتقاد به امام حسین(ع) را موجب استقلال و پیروزی دانست و اظهار کرد: علاقه و ارادت به اهل بیت(ع) موجب می‌شود تا رییس جمهور روسیه با خضوع و خشوع در برابر رهبر حاضر شود و با هدیه دادن قرآن عظمت اسلام را به غربی‌ها نشان دهد.

 

وی در پایان گفت: مهم‌ترین پیام اربعین شناخت ولایت و تبعیت از آن است و در غیاب امام عصر(عج) باید از نایب به حق ایشان حمایت کنیم./838/302/ب1

ارسال نظرات