۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۷۹۶
امام جمعه شهرستان هفتگل:

اربعین حسینی بهترین سلاح در برابر تهدیدات دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان هفتگل با بیان تبلیغات گسترده غرب و وهابیت برای بی اهمیت نشان دادن اربعین حسینی و ترس آنها از این همایش، این حرکت بزرگ را بهترین حربه و سلاح در برابر اقدامات و تهدیدات زورگویان و دشمنان دانست.
اربعين حسيني

حجت الاسلام علی خلیلی امام جمعه شهرستان هفتگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با ذکر عبارت «السلام علیک یا داعی الله» از زیارت نامه اربعین امام حسین (ع)، با بیان این که آن حضرت تمام هستی و وجود خود را در راه خدا تقدیم کرد، گفت: واقعه کربلا دائره المعارف و نماد قدرت شیعه که در آن هدف فتح دل ها بدون خونریزی و دعوت به سوی توحید، قرآن، اهل بیت و طعم شیرین زندگی کردن را به انسان ها چشاندن است.

 

امام جمعه شهرستان هفتگل با بی نظیر و بی همتا دانستن اربعین حسینی از ابتدای خلقت آدم تا آخر الزمان و وجود نداشتن چنین همایشی در سطح جهان اظهار داشت: حقیقت عالم به عبودیت خداوند است که عبادت و سجده محض امام حسین(ع) در ظهر عاشورا بی نظیر و نشان دهنده عبودیت محض ایشان برای خداوند است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به حدیث «إن الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» ابراز داشت: آن حضرت چراغ هدایت برای تمامی انبیای الهی از جمله پیامبران اولوالعزم است که به برکت امام حسین(ع)، هدایت یافته و با معرفت بخشی و آگاهی از جریان واقعه عاشورا در امتحان و ابتلاهای الهی به سربلندی دست یافتند.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که هدایت گری امام حسین(ع) افزون بر شیعیان و انسان­های پس از آن حضرت، انسان ها و اقوام پیشین را در بر می گیرد، افزود: دشمنان به شدت از همایش اربعین دچار وحشت شده و ما باید از این فرصت که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده کرده و با پوشش اربعین حسینی آن را در کل جهان معرفی کنیم.

 

امام جمعه شهرستان هفتگل، اربعین حسینی را بهترین حربه و عامل ایستادگی در مقابل قدرت ها و سلاح ها دانست و تصریح کرد: امام رضا (ع) در سخنان خود آشنایی جهانیان با معارف اهل بیت را سبب تبعیت از اهل بیت دانسته؛ بنابراین از این همایش در راستای تبیین مکتب اهل بیت بهره ببریم.

 

وی تبلیغات گسترده غرب و وهابیت خبیث به ویژه عربستان سعودی در راستای بی اهمیت و ناچیز جلوه دادن اربعین حسینی و جلوگیری از پخش اخبار مرتبط با آن را دلیلی بر ترس و و حشت آنها از این واقعه برشمرده و ادامه داد: انشاءالله شاهد گرایش و روی آوردن مردم به سوی امام حسین(ع) و مقدمات ظهور امام زمان را فراهم و مردم به سوی توحید و دین اسلام گرایش پیدا خواهند کرد.

 

این مقام مسؤول در پایان زیارت اربعین حسینی را با توجه به احادیث معصومان از نشانه های مؤمنان توصیف کرده و علوم و معارف انبیا را در امام حسین(ع) جمع شده دانست و گفت: در زیارت اربعین عبارت «بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة» بیان شده که امام حسین(ع) با فدا کردن تمام هستی خود بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات داد./9456/303/ب1

ارسال نظرات