۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۹۷۴

اعلام برنامه های دهه آخر صفر حرم رضوی ویژه زائران غیر ایرانی

خبرگزاری رسا ـ اجرای سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی دهه پایانی صفر ویژه زائران غیرایرانی همزمان با اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی آعاز می شود.
عزاداري زائران خارجي حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تشریح برنامه های زائران غیرایرانی حرم رضوی در دهه پایانی صفر از ارسال چهار هزار و 449  بسته فرهنگی شامل کتاب و CD به مشترکان شبکه مخاطبان بین المللی شامل 960 موسسه و سه هزار و 536 شخص حقیقی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، روسی، آلمانی و فرانسوی خبر داد.

 

وی افزود: فایل‌های مداحی، پوستر، احادیث پیامبر(ص) از طریق پست الکترونیکی به زائران سال های قبل حرم رضوی به پنج زبان فارسی، انگلیسی، عربی، آذری و اردو نیز ارسال شده است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی دهه پایانی صفر ویژه زائران غیرایرانی همزمان با اربعین حسینی یعنی11 آذرماه در حرم مطهر رضوی آغاز می شود و تا 21 آذر ادامه دارد.

 

زائران عرب‌زبان

وی با اعلام برنامه های زائران عرب‌زبان در حرم رضوی عنوان کرد: برنامه های تبلیغی عرب زبانان در سه نوبت در رواق دارالمرحمه دایر می شود که شامل اقامه نماز جماعت، مسابقات فرهنگی، حلقه های معرفت، سخنرانی، مرثیه سرایی و سینه زنی است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که مهدی پورعیسی و سیدمحمد طویرجاوی سخنرانان عرب زبان هستند، افزود: «تأملی در زیارت اربعین»، «پیام عاشوراء به جوانان»، «اساس ارزش های اخلاقی در اسلام»، «شیوه تربیتی امام رضا، زندگانی و سیره»، «خانواده و ازدواج در اسلام ونقش پرورشی آن»، «مختصری از سیره و شهادت امام رضا» موضوعاتی است که بعد از نماز ظهر برای آنان تبیین می شود.

 

وی «عاشوراء، منشاءنهضت برای همه آزادگان و وحشت انگیز برای ستمگران»، «شفاعت و توسل به اهل‌البیت»، «امام حسین زمینه‌ساز ظهور امام عصر»، «اهمیت حدیث سلسلة الذهب ـ امام رضا و ولایت عهدی» عناوین موضوعاتی مطرح کرد که پس از نماز مغرب و عشاء به آن ها پرداخته می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: «امامت از دیدگاه امام رضا»، «زیارت؛ اهمیت وفضیلت وآثار آن»، «تأملی در امامت امام حسن و صلح آن حضرت با معاویه ‌پیروی از دین راهی است به سوی کمال» از دیگر موضوعات نوبت شب عرب زبانان است.

 

حجت الاسلام حسینی قرائت ادعیه، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان عرب‌زبان، قرائت دعای صباح و زیارت عاشورا بعد از نماز صبح را از دیگر برنامه های عرب زبانان در رواق دارالمرحمه برشمرد.

 

نشست تخصصی با حضور آیت‌الله عباس کعبی

وی از برگزاری نشست تخصصی ویزه عرب زبانان با حضور آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، نوزدهم آذرماه ساعت14:30 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و برگزاری شب شعر «غربت بی انتها» 16 آذر ماه ساعت 15:30 در رواق دارالمرحمه خبر داد.

 

حجت الاسلام حسینی برقراری ارتباط زنده با شبکه الکوثر از 12 تا 19 آذر ماه با حضور استادانی چون دکتر خیاط و آیت‌الله کعبی، برگزاری مسابقه با موضوعات مرتبط به ایام دهه آخر صفر و کلاس های آموزشی و پذیرش کاروان‌ ها از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ویژه عرب زبانان است.

 

زائران اردو زبان

وی با بیان این که برنامه های زائران اردوزبان در رواق های کوثر و شیخ حر عاملی اجرا می شود، اظهار کرد: اقامه نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا در رواق های کوثر و شیخ حر عاملی و جلسه شعرخوانی ساعت 15 در اتاق 40 پشت رواق کوثر صورت می گیرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: مراسم سخنرانی سیدسبط حیدر‌ زیدی به همراه قرائت قرآن و ادعیه و زیارت، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و برگزاری حلقه معرفت از 11 تا 21 آذرماه هرشب در رواق کوثر برگزار می شود.

 

زائران آذری زبان

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: سلسله برنامه های تبلیغی ویژه آذری زبانان در حرم رضوی هر روز ساعت 15:30 تا 17:30 در رواق غدیر برگزار می شود که شامل سخنرانی، نماز جماعت، قرائت زیارت، مرثیهسرایی، مداحی و سینهزنی، کلاس پرسش و پاسخ، بیان احکام شرعی و مسابقه فرهنگی است.

 

زائران انگلیسی‌زبان

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: ویژه برنامه های انگلیسی‌زبانان از 11 تا 21 آذرماه هر روز ساعت 11 تا 14 در رواق غدیر به همراه تلاوت قرآن با ترجمه، نمایش فیلم، حرم‌شناسی، کلاس آموزشی، پرسش و پاسخ و برگزاری مسابقات اجرا می شود./1308/302/ب2

ارسال نظرات