۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۳۰۶۲۸۱
حجت الاسلام مؤمنی در حرم رضوی:

زیارت عاشورا بیان کننده سیر تقرب به خدا و معصومان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مؤمنی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: زیارت عاشورا بیان کننده سیری برای تقرب به خدا و تمام حضرات معصوم و سیدالشهدا است که باید موالات و برائت از اعداء الله داشت.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در سلسله برنامه های تبلیغی حرم رضوی ویژه دهه آخر صفر اظهار کرد: زیارت عاشورا بیان کننده سیری برای تقرب به خدا و تمام حضرات معصوم و سیدالشهدا است که موالات و برائت از اعداء داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: برای موالات و برائت از اعداء باید از سه رهگذر معرفت، محبت و ولایت عبور کرد و گذشت، اگر معرفت این ضوابط مقدسه بر دل انسان بیاید به طور یقین محبت هم دل انسان را می گیرد و اگر محبت آمد بی تردید ولایت یعنی انسان مثل یک جسد خود را به دست غسال ببیند.

 

حجت الاسلام مؤمنی افزود: محقق شدن این سه مطلب در انسان دارای دو نشانه است؛ موالات یعنی پیروی از اهل بیت، هر چه از معصومان(ع) با ما رسیده بدون کم و زیاد در زندگی خود جاری شود، برائت از اعداء بدین معنا هرچیزی که ما را به ولایت غیرخدا نزدیک کند پس بزند.

 

به گفته وی برهمین اساس باید از کلمات و بیانات معصومان(ع) که به ما رسیده اطلاع داشته باشیم و آن‌ها را در زندگی جاری شود.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: منظور امام جواد(ع) از این که پدر مرا با معرفت زیارت کنید این است که بدانید آقایی که زیارت می کنید امام است، امام حی و میت، زنده و مرده ندارد و شما را می بیند، دوم اطاعتش واجب است، سوم غریب و چهارم شهید است.

 

وی تصریح کرد: کسی که با داشتن این چهار مطلب به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شود، زیارتش با معرفت است.

 

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: هر دستوری از معصوم به ما رسیده که باید آن را در برنامه ریزی زندگی قرار دهیم و هرکسی ذیل قرآن کریم به روایات معصومان عمل کرده است پشیمان و نادم نیست در صورتی که پیروی غیر از این دستورات انسان را سعادتمند دنیا و آخرت نمی سازد.

 

وی متذکر شد: اگر معصومان(ع) دستورالمعلی می دهند طوری نیست که بخشی را خراب و بخشی دیگر را آباد کند بلکه دستورات آن ها منبطق بر لوازم زندگی ما است.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: امام حسین(ع) از پیامبر خدا(ص) از جبرئیل و از خدا بیان کرده اند که خداوند مرا به هفت چیز در زندگی توصیه کرده است که با قرار دادن آن ها در برنامه زندگی به سعادت دنیا و آخرت می رسیم.

 

وی با اشاره به چند مورد از این هفت برنامه مطرح کرد: اخلاص در خفا یعنی جایی که کسی ما را نمی بیند؛ قدم برداشتن، حرف زدن و قلم زدن ما برای خدا باشد، برای خدا کار کردن سرمایه گذاری عظیمی است و از نظر خدا پوشیده نمی ماند.

 

حجت الاسلام مؤمنی افزود: دوم اخلاص پیشه کردن در مرعا و منظر مردم بدین معنا که همان طور که در خفا رفتار می کنید در منظر مردم هم همان گونه انجام شود.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برای این که این دستورات معصوم(ع) در زندگی ما جاری شود لازمه اش دانستن، باور کردن و عمل کردن است که این دستورات سبب سکون و آرامش انسان است./1308/202/ب1

ارسال نظرات