۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۶۲۸
امام جمعه آبگرم قزوین:

راه‌های تقویت روحیه انقلابی، معرفی الگوهای بزرگ انقلاب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبگرم قزوین گفت: راه‌های تقویت روحیه انقلابی این است که الگوها و بزرگان انقلابی را در جامعه بیشتر مطرح کنیم و زندگی شهدا را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه باید روحیه انقلابی داشته باشند و این روحیه را در کلاس به طلبه‌ها منتقل کنند.
حجت الاسلام علي صالحي

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه آبگرم قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت مبارزه با استعمار و مستکبرین گفت: مبارزه با استکبار و حمایت از مظلوم بارها در قرآن آمده است، روحیه استکبار ستیزی متعلق به شیطان است و زمانی که خداوند دستور داد در مقابل انسان سجده کن و شیطان نافرمانی کرد و با این عمل خدای مستکبران شد.

 

وی در ادامه افزود: شیطان استکبار را برای نخستین بار در خلقت بنا کرده است و بعد از او فرعونیان، نمرودیان، ابوسفیان و ابوجهل در دوران‌های مختلف از مستکبران جهان بوده‌اند و امروز نماد بزرگ استکبار در دنیا آمریکا است.

 

امام جمعه آبگرم ابراز کرد: گاهی شخص روحیه استکباری برای یک ملت دارد و گاهی روحیه استکباری او متعلق به کل دنیا است، اربعین بهترین فرصت است تا به استکبار ستیزان لبیک بگوییم.

 

حجت الاسلام صالحی با بیان این‌که مبارزه با استکبار امروز شعار همه جهانیان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بعد از انقلاب واژه مبارزه با استکبار را مطرح کردند و امروز این شعار در کل دنیا منتشر شده و همه ملتها در برابر زیاده‌خواهی دشمنان می‌ایستند.

 

این کارشناس حوزوی تأکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند با دوستی با استکبار تمام مشکلات ما حل می‌شود در اشتباه هستند توحید این افراد مشکل دارد عزت و موفقیت ما از جانب خدای متعال است، دشمن در ذهن برخی افراد نفوذ کرده است و این نفوذ موجب می‌شود افرادی از طرح‌ها و نقشه‌های دشمن حمایت کنند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: راههای تقویت روحیه انقلابی این است که الگوها و بزرگان انقلابی را در جامعه بیشتر مطرح کنیم و زندگی شهدا را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه باید روحیه انقلابی داشته باشند و این روحیه را در کلاس به طلبه‌ها منتقل کنند.

 

امام جمعه آبگرم عنوان کرد: علمای ما باید در بحث تبلیغ هنرمندانه عمل کنند و باروش علمی وارد شوند و با سخنرانی رسا و شیوا مردم را با استکبار و مستکبرین آشنا کنند.

 

حجت الاسلام صالحی در پایان گفت: استکبار ستیزی جز کلید اصلی مکتب امام حسین(ع) است و پایه‌های اصلی انقلاب محسوب می‌شودو ما باید به عنوان یک اصل بپذیریم./838/302/ب2

ارسال نظرات