۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۲۵۷

ایران اسلامی در سوگ شهادت ثامن الحجج/ مشهد الرضا میزبان حدود سه میلیون زائر

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) شهرهای مختلف کشورمان غرق در ماتم و عزاست و مشهد الرضا نیز میزبان حدود سه میلیون زائری است که از اقصی نقاط کشور خود را به این شهر رسانده و در عزای هشتمین امام شیعیان عزاداری می کنند.
حرم امام رضا(ع) حرم امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز مشهد الرضا حال و هوای ویژه ای دارد. طبق آمار مسؤولان استان خراسان رضوی تاکنون برای عزاداری شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) حدود 2 میلیون و هشتصد هزار نفر خود را به مشهد الرضا(ع) رسانده اند.
 
بیش از دویست هزار نفر زائر نیز با وجود برودت شدید هوا از شهرهای مختلف کشورمان با پای پیاده عازم مشهد مقدس شده و به پابوس امام رضا(ع) شرفیاب شدند و جلوه های بی نظیری از عشق و دلدادگی به هشتمین امام شیعیان را به نمایش گذاشتند.
 
امروز خیابان ها و مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از هیات های عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی است که در سوگ شهادت امام هشتم بر سر و سینه می زنند.
 
همچنین مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت علی بن موسی الرضا (ع) شب گذشته با حضور آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، استاندار و شماری از مسؤولان کشوری و استانی و خیل کثیری از خدام حرم مطهر برگزار شد.
 
دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سایر استان ها و شهرهای کشورمان نیز در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) آیین عزاداری این امام همام را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کردند.
 
شهر مقدس قم نیز در شب و روز شهادت امام رضا(ع) شاهد خیل انبوه عزادارانی بود که با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، این مصیبت را به حضرت فاطمه معصومه(ص) تسلیت گفته و در این مکان مقدس به عزاداری پرداختند.
 
بیوت مراجع تقلید و علما و دفتر مقام معظم رهبری در قم همچون دو روز گذشته شاهد برگزاری آیین عزاداری با حضور علما، استادان، شخصیت ها، مسؤولان و شیفتگان و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) بود.
 
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب امام رضا(ع) پرداختند و مداحان نیز مداحی و روضه خوانی کردند./924/پ203/ج
ارسال نظرات