۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۳۰۷۶۵۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج وقف‌های مورد نیاز جامعه زمینه ساز رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی می‌شو‌د

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تأکید بر این که گسترش وقف های جدید که ثمره عملی داشته باشد بسیار گرانقدر است، گفت: وقف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و حل نیازهای جوانان برکات بسیاری دارد که می‌توانیم برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی از آن استفاده کنیم.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم تجلیل از بانوان فعال در عرصه وقف و بقاع متبرکه امشب با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، مدیر اجرایی آستان امامزاده ابراهیم(ع) آمل، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آمل و بانوان فعالان در عرصه وقف و بقاع متبرکه در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت برگزار شد.


حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که تروج فرهنگ وقف ضرورتی اساسی و مهم است، گفت: وقف برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد که نیاز است این فرهنگ ارزنده و متعالی به بهترین نحو ممکن گسترش داده شود.


وی با اشاره به این که وقف صدقه جاریه ای است که آثار آن برای همیشه ماندگار می ماند، افزود: وقف حقیقتی است که از زمان پیامبر گرامی اسلام وجود داشته و بزرگان دینی سفارش بسیاری به آن داشتند که ثوابی مستمر و دائمی دارد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: وقف سبب می شود انسان را بیمه عمر کرده و تا آخرت برای فرد ماندگار و جاویدان باشد که برکات و ثمرات ارزشمندی در آن وجود دارد.


حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: در بعضی از موقوفات مانند عزاداری سرور و سالار شهیدان وقف های بسیاری وجود دارد که این وقف ها بسیار خوب است ولی ضرورت دارد وقف های نیاز روز جامعه را مورد توجه قرار دهیم.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که گسترش وقف های جدید که ثمره عملی داشته باشد بسیار گرانقدر است، گفت: وقف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و حل نیازهای جوانان برکات بسیاری دارد که می توانیم برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی از آن استفاده کنیم.


وی ادامه داد: آمل از جمله شهرهای طراز اول در موقوفات و رقبات است که مردم این شهرستان از گذشته با توجه به عشق و ارادت خود به تعالیم والای دینی و اهل بیت معصومین(ع) توانستند گام هایی ارزشمندی در راستای وقف اموال خود داشته باشند.


استاد حوزه علمیه آمل بر ضرورت فرهنگ سازی ترویج وقف های مورد نیاز جامعه تاکید کرد و بیان داشت: هر فردی با وقف می تواند قلوب انسان های بسیاری را شاد کند که هر یک از ما به اندازه خود می توانیم در ترویج این فرهنگ ارزنده کوشا باشیم.


ثبت دو وقف جدید همزمان با هفته وقف در آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از ثبت دو وقف جدید همزمان با هفته وقف در آمل خبرداد و تصریح کرد: واقف خیراندیش دکتر محمود غفاری یک دستگاه ساختمان مسکونی بمساحت 425 مترمربع با سند مالکیت ششدانگ در شهر آمل با ارزش تقریبی چهارصد میلیون تومان را وقف برای برگزاری مراسم مذهبی فرهنگی و قرآنی و ترویج نشر معارف اسلامی کردند.


وی خاطرنشان کرد: واقف خیراندیش دکتر جمشید کاردار نیز یک دستگاه ساختمان مسکونی بمساحت 224 مترمربع با سند مالکیت ششدانگ در شهرآمل با ارزش تقریبی 170 میلیون تومان را وقف عام جهت گسترش مسجد امام جواد(ع) و انجام کلیه امور فرهنگی و مذهبی کردند.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.


حجت الاسلام علیخانی، بیان داشت: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش های ارزنده‌ای صورت گیرد./1314/202/ب2

ارسال نظرات