۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۳۰۷۶۶۵
رهبر شیعیان کشمیر:

حرکت عظیم اسلامی با ریختن خون مسلمانان متوقف نمی‌شود/ مرگ ما زمانی است که عافیت طلب شویم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام متو با اشاره به فجایع اخیر در نیجریه، گفت: حرکت عظیم اسلامی با ریختن خون مسلمانان متوقف شدنی نیست؛ اصولا تشیع با خون دادن پیش رفته و می رود؛ ما از خون دادن نمی ترسیم، بلکه از روزی هراس داریم که عافیت طلب شویم.
حجت الاسلام متو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام غلامحسین متو، رهبر شیعیان کشمیر امشب در محل قرارگاه ولی امر در جمع فعالان فرهنگی مشهد، گفت: عصر کنونی به عصر امام خمینی(ره) شناخته می شود و ما به خود می بالیم که در چنین عصری زندگی می کنیم.

 

وی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران را شجره ای طیبه خواند و افزود: افرادی که تعصب ندارند اعم از شیعه و سنی وعدالت‌خواهان غیرمسلمان جهان، اعتراف می کنند که انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که لحظه به لحظه بشریت را به فیض می رساند و هر آن ثمراتش را شاهد هستیم.

 

ایران به برکت ولایت فقیه مقابل همه مستکبران ایستاده است

حجت الاسلام متو ادامه داد: این قدرت نظام اسلامی که مقابل تمام شیاطین دنیا ایستاده، مرهون ولایت فقیه است؛ اصل درگیری ها در جهان اسلام، درگیری وهابیت با شیعه، سنی با شیعه یا سوریه و عراق با تکفیری ها نیست بلکه درگیری نظام ولایت فقیه با همه شیاطین ومستکبران عالم است

 

رهبر شیعیان کشمیر در ادامه با اشاره به حمله ددمنشانه به منزل شیخ زکزاکی به عنوان رهبر جریان عظیم اسلامی آفریقا و شهادت و مجروحیت خانواده وی، گفت: شیخ زکزاکی به تأسی از حرکت امام خمینی(ره) و به برکت سکانداری رهبر معظم انقلاب بر جریان امت اسلام، تحول بزرگی را در افریقا ایجاد کرد به گونه ای که 10 میلیون نفر را در مدت کمتر از 30 سال شیعه کرد.

 

وی با تأکید بر این که حرکت عظیم اسلامی با ریختن خون مسلمانان متوقف شدنی نیست، افزود: اصولا تشیع با خون دادن پیش رفته و می رود؛ ما از خون دادن نمی ترسیم، بلکه از روزی هراس داریم که عافیت طلب شویم و نظام حماسی و غیرتی مان از کار بیفتد چرا که آن موقع، مرگ ما فراخواهد رسید.

 

دغدغه دلسوختگان انقلاب در خارج مرزهای ایران، مظلومیت ولایت فقیه است

حجت الاسلام متو با طرح این پرسش که وظیفه ما در قبال خون شهدای نیجریه و سایر شهدای اسلام چیست؟، اظهار کرد: همه افرادی که خارج از ایران شهید می شوند به خاطر عشق به ولایت فقیه و نظام اسلامی ایران است؛ به تعبیر یکی از رهبران شیعیان پاکستان، ما آماده ایم 70 کشمیر را فدای جمهوری اسلامی کنیم.

 

 وی با طرح این پرسش که دغدغه دلسوختگان انقلاب در خارج مرزهای ایران چیست؟، تصریح کرد: شیخ زکزاکی و امثال او نگران شهادت خانواده شان نیستند چنان که شیخ حسن نصرالله چنین نگرانی نداشت؛ آنان نگران مظلومیت ولایت فقیه آن هم در داخل نظام اسلامی هستند که به تنهایی جبهه حق را مدیریت می کند و تنها بلندگوی حق گویان جهان است.

 

امتی که هم و غمّش اداره شکم باشد، بی ارزش ترین امت ها است

 رهبر شیعیان کشمیر اضافه کرد: ما درد آیت الله خامنه ای را که تنها رهبر، عالم، روحانی و مرجع دارای برنامه جهانی است، نمی فهمیم؛ درد ایشان، درد مستضعفان جهان است؛ همان درد علوی و حسینی که خواب از چشم انسان می‌رباید.

 

وی افزود: به فرموده امیرمؤمنان علی(ع) در زبان همه مدافع حق هستند اما در میدان عمل و هنگام هزینه دادن حامیان حق بسیار اندک اند.

 

حجت الاسلام متو با تأکید بر ضرورت تأمل و شناخت دغدغه و پیام شهدای نیجریه، به حدیث «مَن کانَ همُّه بطنه، فقیمتُه مایَخرُج مِن بطنه» اشاره و خاطرنشان کرد: ملتی که هم و غمّش اداره شکم باشد، بی ارزش ترین امت ها است؛ ملتی مورد رضایت امیرمؤمنان علی(ع) است که دردش فراتر از شکم و درد دین و بشریت باشد./930/202/ب2

ارسال نظرات